När det känns lite extra

  • Vi har precis bråkat, men vi måste gå till ICA och handla. Jag är fortfarande sur och han har svårt att sätta ord på sina känslor. Men längs med grusvägen tar han min hand och håller den hårt. För efter 10 år och lite terapi tillsammans vet han att fysisk beröring är det som behövs. Och jag blir varm för att jag vet att det är svårt för honom, men han försöker.

  • Vi har köpt en julgran, men den jäkla skitbelysningen går sönder. Allt går sönder. Adventsljusstakar åker i golvet och vattenglas spricker i diskmaskinen. Min familj krackelerar och jag har ett stort hål i bröstet. Jag sitter på golvet med tårar i ögonen och en granbelysning som vägrar lysa oavsett hur många lampor jag byter. Han sätter sig bredvid mig, tittar med snälla ögon och säger att han köper en ny imorgon. Och han vet att han inte kan fixa allt det där andra, men en ny granbelysning kan han köpa.

  • Min lillebror som i telefonen säger "Jag finns här för dig, du har ställt upp för mig så många gånger. Det är dags att ge tillbaka".

  • Jag vattnar mina växter en gång i veckan och de bara frodas. Aldrig hade jag trott att jag skulle ha en djungel i min lägenhet. Det känns lite plottrigt och trångt ibland, men mest mysigt.

  • Jag ringer min vän på lunchen samtidigt som jag går en promenad. Vi pratar om inget särskilt alls i 47 minuter, men efter är jag full av energi och är det resten av eftermiddagen.

  • Min lillebror skickar ett sms till mig om att det bara är 11 dagar kvar till Julafton. Och på Julafton mår man ju bra i själen, så är det bara.


Kommentarer
Postat av: Linnea

❤️❤️❤️

2018-12-14 @ 05:03:07
Postat av: Regina

❤️❤️❤️

2018-12-14 @ 07:54:40
Postat av: Sarah

Hjärtat❤️

2018-12-15 @ 01:21:11
Postat av: Sara W

Massa kramar och kärlek till dig ❤️❤️✨

2018-12-16 @ 20:04:20
Postat av: M

Pussar och kramar!! <3<3<3

Svar: <3 <3
Sofie Strandberg

2018-12-17 @ 13:30:00

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0