Lite tankar och bilder från de senaste dagarna

Fick upp den här bilden i mitt instagramflöde, och samtidigt som den är rolig är bilden också väldigt skrämmande. Jag är så rädd över vad som händer i vårt land och i övriga delar av Europa. Inte bara är Sverigedemokraterna ett främlingsfientligt parti, utan också kvinno- och HBTQ-fientligt. Jag har själv varit inne på Sverigedemokraternas hemsida och läst att de bland annat vill göra abortlagen strängare och att de motsätter sig adoption av samkönade par. Men herregud människor, det är 2018? Vad händer?! Snälla, snälla Sverige rösta med kärlek. Rösta för grundliga, mänskliga rättigheter.
 
 
Pjuh, okej. Vi började med ett tungt ämne, nu vidare till ett lättare. Som ni vet ska jag och Dan gifta oss 2019 och jag har redan börjat titta på brudklänningar. Men jag har så svårt att bestämma mig för vad jag tycker om och blir fullständigt stressad över detta. Först vill jag inte ha spets, sen kanske jag vill ha det ändå. Helst vill jag ha något skönt och avslappnat, inte något som sitter tajt eller är puffigt. Nåväl, hittar väl en jag gillar förr eller senare. Jag har ju lite tid på mig.
 
 
En bild från i söndags när jag och Dan var ute på stan och satte oss på Surf Shack för att äta i solen.
 
 
En bild samma dag från när vi senare promenerade hem genom Slottsparken. Brukar låtsas att jag är i Central Park när jag går här. Saknar New York så mycket.
 
 
Sprang idag en runda på ICA Maxi och handlade lite grejer till jobbet. Jag skulle bland annat blompiffa kontoret och köpte allt midsomrigt jag kunde hitta. Titta så fint!!
 
 
Och det var lite bilder och tankar från de senaste dagarna. Högt och lågt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0