Min flexitariska vecka

Hur ser mina middagar ut egentligen? Säkert väldigt ointressant för vissa, medan andra tycker det är kul att se.
 
Jag äter väldigt mycket vegetarisk kost. Skulle säga att jag till 80 % äter vegetariskt, 10 % fisk och skaldjur och 10 % kött. Det är egentligen inget jag tänker på själv utan det känns bara naturligt. Jag tycker ofta de vegetariska alternativen är godare än de med kött.
 
Dokumenterade i alla fall mina middagar förra veckan, vi kikar!
 
Måndag
På måndagen gjorde jag en pastasallad med tortellini, sparris, majs, champinjoner, grönkål och pesto. Åt det tillsammans med stekt ägg och mozzarella. Gjorde ett par matlådor med detta som jag hade med på jobbet dessutom.
 
Tisdag
Orkade inte laga mat på tisdagen och åt därför rostade mackor med avokado. Det är ju så gott! Kan äta det jämt.
 
Onsdag
Orkade inte laga mat på onsdagen heller? Haha. Jag och Dan beställde hem mat istället. Jag beställde vegetarisk sushi från Salad & Sushi. Hade inte testat den tidigare och tyckte den var mycket god.
 
Torsdag
På torsdagen lagade vi laxfilé i ugn med nypotatis, stekta champinjoner, sallad och sås. Gott!
 
Fredag
På fredagen var vi som ni vet på Media Evolution Citys invigningsfest och då åt jag en halloumiburgare till middag.
 
Söndag
På lördagen var jag så trött och åt en funghi-pizza till lunch och lösgodis till middag, haha. Blev ingen bild på detta. Men på söndagen var jag och Dan på stan och åt på Surf Shack. Jag åt "the unbelievable burger" som var 100 % plantbaserad men hade liknande konsistens som kött, typ? Den var god i alla fall!
 
Och det var hela min förra vecka sammanfattad i middagar. Undra vad jag ska äta ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0