Onsdagstankar

  • Onsdag och lill-lördag! Den här veckan bara springer förbi? Förra veckan gick mycket mer långsamt, och då var det helg för mig redan på torsdagen. Idag ska jag träffa Sarah efter jobbet. Vi ska gå på stan, ta en kaffe och umgås. Hon har varit utomlands så vi har massor att ta igen :)

  • Och vi är online igen! Vi har väl aldrig direkt varit offline, men nu har i alla fall vi fått en ny router och wifi:t fungerar igen. Så skönt. Det första jag och Dan gjorde igår när vi fått igång allt var att sätta oss i soffan och titta ikapp de TV-serier vi missat, haha.

  • I måndags var det 25 grader varmt och jag höll på att smälta bort i mina jeans. Igår tog jag på mig sommarkläder och då var det plötsligt inte lika varmt längre? Alltid samma sak för mig. Vi får se om jag lyckas pricka rätt idag! Har kostymbyxor och en kortärmad blus, tänker att det passar oavsett väder.

  • Har ni sett de senaste avsnitten av Handmaid's tale? Jag ska inte spoila, men HERREGUD. Om ni inte börjat titta på säsong 2 än så göööre bara. Så himla bra.

  • Just nu läser jag Ensam i Paris av Jojo Moyes. Tycker den hittills är mycket fin. Jag gillar sättet hon skriver på. Har läst både Livet efter dig och Arvet efter dig och gillade dem båda. Nu har det dessutom kommit en tredje bok i den serien som heter En andra chans. Får läsa den när jag läst klart Ensam i Paris. Jag läser flest böcker på sommaren, det är mysigare då på något sätt. Att sitta på balkongen, i solen och bara läsa. Finns knappt något mysigare.

  • Äntligen är det ljust länge om kvällarna. Det känns som dagarna aldrig tar slut. Jag är ute och springer halv nio på kvällen och det känns som klockan är fem. Jag blir lika överraskad varje år. Man längtar och längtar genom novembermörkret och plötsligt är den här, sommaren. Som om den aldrig försvann.

Hoppas ni får en finfin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0