Onsdagstankar

  • Hejhej onsdag! Onsdag är en rätt bra dag ändå känner jag, mitt i veckan sådär. Fast fredag är ändå min absoluta favoritdag. Tror ändå fredag, lördag och onsdag är mina topp tre bästa dagar. Ifall ni undrade alltså.

  • Äntligen är matlagninslusten tillbaka! Kanske är det för att det är januari och dags att ta tag i vardagsrutiner igen. Igår lagade vi svamprisotto samt chilimarinerad och ugnsbakad sötpotatis och ikväll blir det pasta puttanesca fast utan sardeller. Så gott! Dessutom blir det matlåda över till mig så jag slipper lägga pengar på dyra luncher.

  • På tal om att lägga pengar på saker, två saker jag önskar fanns i min garderob nu är den här kostymen och den här tunikan. Så irriterande att jag måste spara pengar till det dumma bröllopet, eh.

  • Ikväll ska jag på pilates. Ska bli skönt att få använda musklerna, tycker att pilates är en jobbig men också rolig träning. Det är så tungt att träna med sin egen kroppsvikt liksom, men tycker det är mycket roligare än styrketräning och jag behöver verkligen stärka min bål och rygg. Vill att min kropp ska vara stark, speciellt med tanke på att jag sitter ner vid ett skrivbord nästan 8 timmar om dagen.

  • Annars försöker jag ta det väldigt lugnt den här veckan. Tycker om att bädda ner mig i sängen och läsa, tittar på gamla romantiska komedier på CMore och hänger med Dan. Det ska bli 0 grader här på torsdag och jag är så trött på att frysa nu. Jag vet att vi har haft en väldigt mild vinter, men vill ha vår igen. Vill kunna gå i tunna och lätta blusar utan att behöva bölja på mig koftor och halsdukar. Det känns som att vinden blåser rakt genom mina revben och är så trött på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0