Hemmakontoret: Tre dagar senare

Nu har jag haft hemmakontor i tre dagar. Jag skulle inte säga att jag har fått in en rutin än riktigt, men det går ganska bra. Så jag tänkte att vi ska kolla hur mina dagar ungefär ser ut, såhär efter tre dagar.
 
Hemmakontorsoutfit: Skjorta upptill så att man ser proper ut i alla videomöten, träningsbyxor och morgontofflor nertill pga jag är ju ändå hemma och vill ha något bekvämt på mig.
 
Min kaffekonsumtion har gått i taket, i alla fall under förmiddagen. Vanligtvis dricker jag en kopp kaffe på morgonen och sedan bara te resten av dagen. Men nu när jag är hemma gör jag nytt kaffe hela tiden. Dricker cirka tre koppar kaffe innan lunch, heh.
 
Har testat lite olika arbetsplatser i lägenheten, men har inte hittat någon optimal än. Använder strykbrädan rätt mycket som ståbord. Men har inte hittat en bra "sittplats" än. Den här på vårt kontor ser mysig ut, men är inte särskilt ergonomisk.
 
På luncherna går, går och går jag. Promenerar, går ärenden och handlar till middagen. Stack snabbt till kontoret i tisdags för att hämta sladdar och annat jag behövde till mitt hemmakontor. Försöker vara utomhus så mycket jag kan, det känns som det är det enda man kan göra nu.
 
Jag försöker också (i alla fall än så länge) ha det ganska städat i lägenheten. Fy vad trött jag är på all vår inredning, vill byta ut mycket. Men unnar mig småsaker som färgglada ljus och torkade blommor. Köpte torkad lavendel till hallen bland annat.
 
Till lunch har det blivit sallad från Holy Greens, och en och annan avokadomacka.
 
Avrundade arbetsdagen med en löprunda ute idag. Fy tusan vad skönt det var.
 
Såhär kan man se ut när man har sprungit 5 km i sol.
 
Något jag också har märkt är att jag har svårt att sluta jobba när arbetsdagen är slut. Innan gick jag till kontoret, jobbade, gick hem och var ledig. Nu så går ledig tid och arbetstid ihop lite mer. Så idag bestämde jag mig för att släppa tankarna och engagera mig i matlagning istället. Så till middag blev det Sofia Woods recept på potatis med fetaostyoghurt, örtolja och pocherade ägg. Mmmm, så gott det var.
 
Och så har mina tre dagar med hemmakontor varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0