Vad jag fick i födelsedagspresent

Nu ska vi kika på vad jag fick i födelsedagspresent!
Tänk vilken tur att jag hann fira min födelsedag innan corona-utbrottet kom. Ja, inte för presenternas skull då utan mer att jag fick träffa alla mina nära och kära. Sedan är ju min födelsedag väldigt viktig för mig, som ni har märkt. Det sitter väl hårt i mig som det mellanbarn jag är, haha.
 
I det här inlägget skrev jag vad jag önskade mig i present, och jag fick nästan allt! Herregud. Så himla bortskämd. Nu kikar vi.
 
Jag önskade mig en ny servis som jag kunde blanda och komplettera med vår andra servis Rörstrand Carisma eftersom den har slutat att tillverkas. Tycker att den här som heter Harmony från Cervera är väldigt fin och i present fick jag verkligen en hel servis. Wow! Av Sarah, Niclas, Carro, Johan, Micke, Markus, Elin och mina föräldrar fick jag allt detta (och ännu mer för en del var faktiskt i disken). Tack, tack, tack!
 
Jag önskade mig också skålar och koppar från Filippa K Rörstrand och fick detta! Skålar fick jag av Sandra, och koppar av Regina, Frédéric, Lars, Lina, Carl, Alice, Christoffer och Annie. Av Regina och Frédéric fick jag också finkaffe och kaffeskrubb till kroppen. Så gulligt med kaffetema! Vill bara säga att jag älskar att dricka kaffe ur de här muggarna, gör det varje morgon.
 
Av Jaana och Martin fick jag både de här glasen från Iittala Kastehelmi och träredskap till matlagning. Så fina! Har redan använt träredskapen när jag gjorde pasta med hemgjord tomatsås, kändes rustikt och härligt :)
 
Fler Iittala-glas! Jag och Dan samlar på glas från Iittala Essence och wow vad fina grejer vi fick. Rödvinsglas av min faster och farbror, ölglas på fot av Johanna och Steve samt åtta vattenglas från Linnéa, Robin, Elias, Amanda och Marcus. Nu är skåpen alldeles fulla av våra fina glas. Vilket får mig att tänka att det är dags att köpa ett nytt vitrinskåp, men mer om det en annan dag.
 
Av Lars och Lina fick vi förutom kaffemuggar också handdukar och linneservetter från H&M Home. Båda i favoritfärgen mintgrön! Linneservetterna ska användas bland annat nu i påsk (om man nu kan bjuda hem till påskmiddag i rådande omständigheter). Så fina!
 
Varför ha en snygg vas från Kähler när man kan ha tre? Av Per, Joakim, Rebbe, Johan, Sara och Ivan fick jag dessa härliga vaserna. Alltså som jag älskar dem!! Två stycken är vita och en är mintgrön. Jag flyttar runt dem i lägenheten just nu. Den mintgröna står i vår steghylla, en vit i hallen och den andra vita på köksbordet. Dessutom fick jag två blombuketter av Linnéa, Robin, Sara, Ivan, Rebbe och Johan!
 
Här kommer lite smått och gott. Av Rasmus fick jag ett par fina örhängen och av Desirée och Micke fick jag presentkort på Soi29 – en thairestaurang här i Malmö jag har velat testa ett tag. Ska faktiskt äta där nu på fredag och fira Dans födelsedag. Ska bli kul! Av min syster och Emelie och Philip fick jag en hanataba! Hade ingen aning om vad det var först men hallå klart jag behöver en sån i mitt liv!! Så rolig grej ju.
 
Av min syster fick jag också konsertbiljetter till Jonathan Johansson den 26 mars, men nu kanske det blir instället :(
 
Av mina bröder med respektive fick jag förutom kaffemuggar också den här fina filten från Klippan. Alltså lägg av! I finaste farmorsrosa färgen också. En vecka innan min födelsedag pratade jag med min kollega om att jag ville köpa en Klippanfilt, och så fick jag en i födelsedagspresent sen? Avlyssnar mina bröder mig? Har de kontakt med min kollega? Är de synska eller hade de bara tur? Gullungar!
 
Förutom allt detta fina fick jag också pengar av min och Dans släkt och familj (som ska gå till det framtida körkortet, heh), en guldig cava av Pierre, en liten mini-isbjörn i porslin av Amanda, presentkort på MJ's av jobbet och massvis med daim! Haha. Hoppas jag inte har glömt något nu.
 
Tack alla galningar för de här fina sakerna. Så himla bortskämd jag är som har så fina kompisar och fin familj.

Kommentarer
Postat av: M

Ja, du är bortskämd!! Hihi 😂 Puss!❤️

Svar: Haha <3
Sofie Strandberg

2020-03-19 @ 14:38:32

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0