Middagstips!

Ett skepp kommer lastat med ett mycket enkelt middagstips som vi åt igår. Vi kikar!
 
Det du behöver: 
- En grillad kyckling
- 5 dl crème fraiche
- 1,5 tärning hönsbuljong
- 1 st paprika (gul eller röd)
- 1 paket fetaost
- riven ost efter tycke och smak
 
Börja med att dra av köttet från den grillade kycklingen och lägg i en ugnsform.
 
Hacka eller strimla paprika.
 
Smula över fetaost.
 
På med ungefär 4 dl crème fraiche. Men det är inte så noga, ta så mycket du tycker blir bra.
 
Smula över hönsbuljong (1-2 tärningar, jag tog 1,5 haha) och salta och peppra.
 
In i ugnen på cirka 200 grader i först 20 minuter.
 
Sedan tar du ut gratängen, rör om lite så att crème fraichen etc inte endast ligger som ett lager ovanpå. Strö på riven ost efter tycke och smak. Jag hade västerbottenost hemma, så jag tog inte jättemycket eftersom den är så stark. Och sen in i ugnen i ytterligare 10 min.
 
Klart!
 
Servera med ris och sallad.
 
Snabbt, enkelt och gott. Hoppas ni gillar det!

Kommentarer
Postat av: M

Låter jättegott!!😋

2021-02-03 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0