Lördag & måndag: Två familjemiddagar

Lördag
I lördags vaknade jag av att Dan började banka med saker ute i vardagsrummet. Han skulle sätta ihop vår nya hallmöbel som jag ska visa er i ett annat inlägg. Resten av dagen städade och handlade vi.
 
Sedan dukade vi upp ute på balkongen och jag gjorde en alkoholfri fördrink till mig själv.
 
Vi gjorde oss fina och magen kändes större än någonsin.
 
Hej från mig!
 
Klockan 17 knackade nämligen min lillebror Carl och hans sambo Alice på! Försnacks dukades fram.
 
En av de loppissaker som jag hämtade hemma hos Caroline dagen innan var en champagnekylare som jag och Dan var mycket taggade på att använda.
 
Efter lite häng var det dags att äta middag.
 
Jag gjorde Pasta al limone på min kompis Hannahs vis! Hennes recept hittar ni här.
 
Jag dukade med vita linneservetter och nya loppistallrikar från Rörstrand. Dan korkade upp ett rött italienskt vin.
 
Till efterrätt åt vi något så enkelt som vaniljglass med halloncoulis, nektariner, vispad grädde och nougatsås. Sedan satt vi ute, pratade och lekte charader tills det blev sent och det var dags att sova. Mysig lördag med fina Carl och Alice!
 
Måndag
Vi hoppar över en dag och plötsligt var det måndag. Jag och Dan gjorde oss fina för äventyr igen. Hade på mig en gammal kjol från MQ och en T-shirt från Filippa K.
 
På kvällen skulle vi hem till min syster Sarah och hennes sambo Hampus för middag i deras nya lägenhet vid Slussen här i Malmö. Jag matchade min outfit med gå bort-blommorna 🤷🏻‍♀️
 
Sarahs och Hampus innergård är otroligt fin och lommig!
 
Systers katt Rex höll utkik från köksfönstret.
 
Här kan man bo! Älskar den här lägenheten. 
 
Golvet, stuckatur, färgen på väggarna. Ja allt. De är ju alldeles nyinflyttade och har inte helt kommit i ordning än. Ska bli kul att se hur det blir när de är klara!
 
Det bjöds på fördrink och vi catchade upp om semesterlivet.
 
Sedan var det dags för middag. Fransk potatissallad med kycklingspett, vegofärsspett och tzatziki.
 
Till efterrätt åt vi glutenfri kladdkaka, men den hamnade inte på bild. Istället hängde vi tills klockan blev 01 på natten. Då hade stadsbussarna visst slutat gå, så jag och Dan fick ta voi hem istället. Vilken måndag!
 
Tack mina gulliga syskon för att ni är så fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0