Bebis: Vecka 40

 
Så är det snart den 22 november och min BF. Imorgon är vår bebis beräknad att anlända och än så länge händer inte mycket. Blir detta min sista graviduppdatering? Jag hoppas det, men man vet ju aldrig.
 
Hur mår du?
Fysiskt, generellt bra. Jag blir trött snabbt, kan inte gå långt och det är fortsatt jobbigt att böja sig ner och så vidare. Psykiskt sätt mår jag helt okej. Jag börjar bli lite orolig inför förlossningen samtidigt som jag är väldigt redo. Jag är också orolig för den första bebistiden. Kommer jag ställa för höga krav på mig själv? Förväntar jag mig att vi snabbt ska komma in i det, kroppen ska återställa sig direkt och jag ska kunna hitta på en massa roliga saker?
 
Jag mår inte bra av att bara vara hemma och ta det lugnt. Så jag oroar mig för hur den första bebistiden kommer att bli när det är just det jag måste göra. Jag hoppas att jag kommer att älska det, att jag kommer vilja vara hemma och bara gosa med vår bebis. Men är orolig för att jag ska känna mig ledsen och nedstämd och rastlös.
 
 
Hur skulle du sammanfatta din graviditet?
Jag har mått fysiskt bra nästan hela tiden. Jag har haft ont i ryggen emellanåt, men så fort jag började gå i ordentliga skor så blev det bättre. Allt annat har gått väldigt smidigt. Jag har knappt mått illa, känt bebisen mycket och inte varit särskilt trött.
 
Men jag skulle inte säga att jag har älskat att vara gravid. Först tog det ganska lång tid innan jag ens fick en mage och hade lite ångest över det. När magen sen väl växte, växte också allt annat. Kroppen förändrades och jag hade svårt att acceptera det först. Jag har liksom inte känt mig så fin som jag vet att andra gravida kan göra.
 
Självklart har det också varit mysigt. Det är väldigt konstigt när man tänker att det som puffar och rullar runt i min mage faktiskt är en bebis.
 
 
Vad funderar du annars mycket bra?
Hur kommer han se ut, och vem är han? Det ska bli roligt att lära känna honom. Och när sätter allt igång egentligen? Hoppas snart <3
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fin! :) jag undrar när du började få mage och när dk. Kropp började förändras? Jag är i vecka 14 och har inte direkt börjat få mage ännu. Lite svullen bara och känner mig allmänt svullen och inte så fin i kroppen :(.

Svar: Magen började puta i typ vecka 15-16, men ärligt så fick jag ingen "ordentlig" mage förrän runt vecka 20-21. Kroppen har väl förändrats lite hela tiden, men jag märkte av det som mest runt vecka 25 skulle jag säga. Förstår att du känner dig svullen, jag gjorde också det. Man får försöka tänka bort det och släppa de elaka tankarna. Du är jättefin och din kropp gör något fantastiskt! Men förstår att det är lättare att säga så än att tänka så <3
Sofie Strandberg

2021-11-21 @ 16:20:06
Postat av: Anna

Åh tusen tack för ditt svar! :) Ska försöka att tänka så! Kroppen är ju fantastisk och jag ska försöka komma igång att träna lite mer nu när jag blivit lite piggare!
Hoppas allt går bra för dig! Stort lycka till! <3

2021-11-23 @ 10:18:26

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0