Lite bebissaker i vårt hem

Tanken var att jag egentligen skulle fotografera alla fina presenter jag fått på mina babyshowers. Men till slut insåg jag att det blev för mycket. Jag tog aldrig tag i det och allt låg bara ihopvikt. Så nu tänkte jag bara visa lite bebissaker jag har fixat med på sistone.
 
Först tog jag tag i den här högen. Det skulle tvättas och vikas och sorteras.
 
Dan lade alla gulliga gosedjur och snuttefiltar som vi fick på babyshowern i spjälsängen. Detta har jag inte tvättat än, men sen ska någon packas ner i BB-väskan och sådär.
 
Jag fick en blöjtårta av Sarah H i babyshowerpresent. Den var så fin och förutom blöjor hade hon köpt ganska mycket till vår blöjstation. Perfekt!
 
Jag har också gått igenom och packat upp alla gulliga nappar vi fick i present. Jag har dock inte desinficerat dem än, men det gör vi sen när bebisen kommit. Tänker att han ändå inte ska ha napp den första tiden?
 
Av Athena och Jenny fick vi också en barnservis med mönster från Elsa Beskow. Så fint!
 
Annars har jag tvättat och vikt bebisens lakan och filtar.
 
Och äntligen ställt i ordning blöjstationen. Jag rensade bort en del som vi hade stående på skänken ovanför torktumlaren och fyllde två korgar med blöjor och annat som kan vara bra att ha. Den lilla mobilen som hänger från skåpet kommer från IKEA.
 
Bebisens badhanddukar är också tvättade och ihopvikta.
 
Den gula fick jag av Amanda i present och den röda och rosa köpte jag på Lindex.
 
Vi avslutar inlägget med den här ursöta förvaringskorgen som jag fick av Regina. Tanken är att det ska ligga leksaker i den när bebisen blir äldre, men jag funderar på om jag ska ha filtar eller liknande i den just nu. Vi får se!
 
Och det var lite bebissaker i vårt hem.

Kommentarer
Postat av: Lina

Gick höra av min BVC sköterska när vår bebis kom att napp är bra för att förhindra tidig spädbarnsdöd. Så hon rekommenderade napp redan från början ❤️

2021-11-12 @ 08:25:42

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0