Bebis: Vecka 35

 
Jag brukar egentligen inte göra dessa graviduppdateringar varje vecka, men nu blev det så. Vecka 35 känns STORT. Enligt min app är det 39 dagar kvar till BF och bebisen är 45 cm och väger cirka 2350 g.
 
Hur mår du?
Generellt bra. Det är svårt att hitta en skön ställning att sitta i, eller sova i för den delen haha. Tiden mellan vecka 30 och 34 gick ganska fort, men nu känner jag hur det går långsamt igen. En månad kvar bara, men hur kan en månad kännas såå lång? Jag är glad över att jag fortfarande jobbar i alla fall. Annars hade jag klättrat på väggarna!
 
Vad funderar du mycket på?
Vem är han?? En del kan tycka att det är tråkigt att vi redan vet att det är en pojke, men jag förstår inte varför man "ska" vänta med att ta reda på könet. Det är stort i sig att bara få ett barn tycker jag. Jag respekterar verkligen de som inte vill ta reda på könet innan förlossningen. Men jag förstår inte varför det är en prestige i att vänta. Precis som att det skulle vara fult eller dåligt att vara nyfiken.
 
I alla fall! Det är så pirrigt att få träffa honom. Vem är han, hur kommer han se ut och vem kommer han vara lik? Kommer han bli ljus- eller mörkhårig? Ha bruna eller blå ögon? Längtar så efter att träffa honom!
 
Något du längtar till efter förlossningen?
Oh ja!
  • Att dricka bubbel igen haha
  • Ha på mig mina vanliga kläder
  • Kunna springa när magmusklerna har gått ihop
Men också mysiga saker som:
  • Julafton med bebis <3
  • Vara föräldraledig i 10 månader
  • Få se Dan som pappa. Alltså smälter av bara tanken!
  • Och få lära känna mig själv som mamma! Det ska bli spännande haha.
Bara 39 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så spännande,hoppas det går fort och att du får bra hela vägen fram till bf.
Förstår verkligen att ni ville ta reda på det och tycker inte det är nåt fult att vara nyfiken. Precis som du säger - så stort att få bebis oavsett man vet kön eller ej. Att inte vilja veta tror inte jag handlar om att man tycker det är fult att ta reda på det utan om att man inte vill skapa sig massa förutfattade meningar om hur barnet ska vara pga kön. Att man vill bort från rosa/blått och uppfattningar om vad som är tjejigt och lummigt. Säger inte att alla gör det, men undermedvetet smyger sig nog dessa tankar in hos många ändå. Och är ju inte som att alla som låter bli att ta reda på kan värja sig mot det när barnet är ute, men man kanske kan värja sig ett tag och slipper frågor, kommentarer och presenter med könad ton iaf innan bebis ens är här.

2021-10-15 @ 07:06:00
Postat av: Lisa

Så spännande,hoppas det går fort och att du får bra hela vägen fram till bf.
Förstår verkligen att ni ville ta reda på det och tycker inte det är nåt fult att vara nyfiken. Precis som du säger - så stort att få bebis oavsett man vet kön eller ej. Att inte vilja veta tror inte jag handlar om att man tycker det är fult att ta reda på det utan om att man inte vill skapa sig massa förutfattade meningar om hur barnet ska vara pga kön. Att man vill bort från rosa/blått och uppfattningar om vad som är tjejigt och lummigt. Säger inte att alla gör det, men undermedvetet smyger sig nog dessa tankar in hos många ändå. Och är ju inte som att alla som låter bli att ta reda på kan värja sig mot det när barnet är ute, men man kanske kan värja sig ett tag och slipper frågor, kommentarer och presenter med könad ton iaf innan bebis ens är här.

Svar: Jag håller helt med! Och förstår de som själva inte väljer att ta reda på könet. Det jag menar är att vi har fått en del kommentarer från den generationen som födde barn på 90- och 80-talet att det är "tråkigt" att vi har tagit reda på om vi ska få en pojke eller flicka, och att man inte "ska" ta reda på könet. Tror det handlar mycket om att man helt enkelt inte gjorde det förr. Men jag respekterar och förstår verkligen de som inte väljer att ta reda på det själva.
Sofie Strandberg

2021-10-15 @ 07:06:01
Postat av: M

Sååå fina bilder! Du/ ni ser verkligen lyckliga ut!! Längtar så efter baby F! ❤️❤️👶🏼

2021-10-15 @ 14:20:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0