Vecka 41

 
Året går in i vecka 41 och min graviditet går imorgon in i vecka 35.
Det börjar bli tungt nu. Jag flänger på som vanligt och kroppen säger nej tack du måste vila. Den här veckan blir dock lugnare! Jag ska bara in på kontoret någon enstaka dag och på kvällarna har jag inget inplanerat.
 
I helgen har jag och Dan tvättat bebisens kläder, filtar och lakan. Vi har installerat vårt babyskydd i bilen och jag har packat ner ett par av bebisens ombyte i BB-väskan. Jag tycker att jag och Dan har varit någorlunda förberedda hittills, men ändå är det så mycket kvar att fixa. Allt från saker vi behöver handla på apoteket till att sätta upp en blöjstation i badrummet.
 
Jag ska också snart gå på föräldraledighet vilket innebär en del överlämnande på jobbet. Det är alltså mycket som rör sig i mitt huvud just nu. Jag känner inte att tempot blir lägre än, men det kommer snart. Snart kommer jag sitta jätteuttråkad på soffan och undra när bebisen egentligen har tänkt komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0