Frans: 5 månader

Min bebis blir idag fem månader!! Vad i?! Vi gör som vi brukar och kör en liten lista.
 
Hur stor är Frans just nu?
När vi var hos BVC vägde han 6,7 kg och var 64,5 cm!
 
Hur tycker du att han har utvecklats?
Massor! Han är så med på ett annat sätt nu och är en liten miniperson. Alla säger att det blir lättare efter tre månader och på ett sätt blir det absolut det, men på ett annat blir det svårare. Han har en egen vilja nu, somnar inte utan att bli nattad och blir ganska snabbt uttråkad. Men han är stark i nacken, är inte lika ömtålig och jag behöver inte längre amma 8 timmar om dagen haha.
 
 
Hur mår du och Frans annars?
Vi mår bra! Han är min bästa kompis <3
Men annars är det mycket från min förlossning som blossar upp just nu och jag är ganska ledsen över det. Pratar om det hela tiden, läser min journal på 1177 och gråter över hur det blev. Jag vet att jag inte hade kunnat göra något annorlunda, men allt känns bara så onödigt. Hade jag haft facit så hade jag bett om ett planerat kejsarsnitt från början och så hade det inte behövt bli så kritiskt för mig och Frans. Men livet funkar inte så.
 
 
Vad gör ni om dagarna?
Vad gör vi inte! Vi går typ en mil om dagen just nu 😅 Mest eftersom Frans somnar så lätt i vagnen. Brukar kombinera detta med att gå ärenden och handla. Men annars träffar vi kompisar, går på mammaträning och tvättar en miljon tvättar i veckan.
 
 
Något du vill tillägga?
Inte mer än att det går fort nu. Frans sträcker sig efter grejer, kan vända sig från rygg till mage och skrattar när jag sjunger för honom. Min lilla sidekick. Tänk att det var han i magen hela tiden!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilken fin liten kille ni har! :) Och hoppas du mår bättre snart. Men förstår att man kan bli ledsen. <3 Har också varit ledsen över mitt akuta kejsarsnitt i perioder.

2022-04-29 @ 15:35:25

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0