Frans: 8 månader

 
Frans är nu 8 månader och det innebär såklart en 8-månaderslista. Hur länge ska jag hålla på med de här inläggen funderar jag på ibland. Men tror att jag kör fram till 1 år och att jag sen slutar.


Hur stor är Frans nu?

Jag har inte helt koll just nu. Vi var på BVC när Frans var 7,5 månad ungefär och då vägde han 8 kg och var 67,5 cm lång. "En nätt liten kille" som vår BVC-sköterska säger VARJE gång vi är där.


Hur har Frans utvecklats den senaste månaden?
Förutom att han har börjat krypa och säger mamamama och bababa så har han blivit så jäkla envis. Blir snabbt uttråkad, vill inte sitta still och vill absolut inte leka med samma leksak mer än en minut. Nu är det bara krypa som gäller. Och jag fattar! Kul att utforska världen, men mamma hinner inte riktigt med haha.


Hur mår ni?
Usch, vill typ inte ens svara på den här frågan. Lever i förnekelse och pratar med min terapeut. Varför var det ingen som berättade att man kunde få en sån rejäl dödsångest av att få barn? Kanske är det för att jag har varit med om så mycket sen Frans kom, men jag liksom ser tiden i honom. Tiden som springer förbi och som aldrig kommer tillbaka. Och det skrämmer mig något oerhört.

Men Frans mår bra. Jag tror att det kommer bli bra för mig att komma tillbaka till jobbet i oktober. Att komma in i någon slags vardag och inte leva som att det konstant är mellandagarna efter jul.

 
Något du vill tillägga?
Älskar den här lilla killen så att det gör ont <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0