Frans: 2 månader

Idag fyller den här lilla bebisen 2 månader! HURRA! Två månader sedan jag var nersövd och han drogs ut ur min mage, haha. Alltså det finns ju en viss sorg över att jag inte var vaken när han kom till världen, men vi har tagit igen det vi missade <3
 
Vi firar hans dag med en liten månadslista!
 
Hur mår du och Frans?
Vi mår bra! Frans är inne i en period just nu där han vaknar varannan timme på nätterna och ska ha mat. Inatt fick jag dock sova ganska mycket. Man får hitta sina knep och liggamning har räddat mig den här veckan.
 
Hur känner du att Frans har utvecklats den senaste månaden?
Mycket! Från att vara ett litet knyte som nästan enbart sover så tycker han nu att det är kul att hänga med oss. Han ler och skrattar när han ser oss och tycker saker är intressanta att titta på. Han har också börjat tugga mycket på sin hand? Men det är så kul att man nu får lite mer utbyte och att det inte bara är äta och sova som gäller.
 
 
Hur ser era dagar ut?
Lite olika, men mest likadana ut ändå haha. Vi går upp, Frans gymmar medan jag äter frukost, sedan gör jag mig i ordning och Frans hänger med mig inne i badrummet. Runt 11.30 går vi på en långpromenad ute, jag ringer oftast en vän eller lyssnar på podd och så avslutar vi alltid rundan med att handla kvällens middag. Sedan hänger vi hemma tills Dan slutar och då får han leka med Frans medan jag gör andra grejer eller bara njuter av att sitta ensam i soffan.
 
Men ibland träffar vi kompisar eller gör ärenden på stan. Nästa vecka ska vi förhoppningsvis träffa en och annan kompis!
 
Något du längtar efter?
Förutom att jag längtar efter en tid utan RS-virus och Corona, så längtar jag efter kläder som inte behöver vara amningsvänliga. Amning är smidigt, men alltså det ska bli så skönt att inte behöva ha kläder som måste kunna knäppas upp enkelt.
 
Något du vill dela med dig av?
Visste ni att det produceras antikroppar i bröstmjölken? Jag ringde 1177 och var jätteorolig nu när jag var sjuk över att smitta Frans. Då berättar dem att kroppen producerar antikroppar i bröstmjölken mot det som mamman är sjuk i, just för att man inte så lätt ska kunna smitta sitt barn. Sjukaste jag hört! Kroppen alltså, helt fantastisk.
 
Och nu vaknar den här gullungen i vagnen så nu är listan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0