Frans: 10 månader

 
Igår blev Frans 10 månader och det firar vi i vanlig ordning med en lista.
 
Hur stor är Frans?
Ingen aning faktiskt! Det har inte varit något BVC-besök på sistone. Senast vi var där var han 71,4 cm lång och vägde cirka 9 kg. Men det var ett tag sedan nu.
 
Hur har Frans utvecklats den senaste månaden?
Han har börjat gå längs med möbler och står väldigt mycket. När man håller i honom tar han också några steg framåt. Men annars tycker jag att han har så mycket vilja nu. Blir sur när han inte får som han vill och är envis som sjutton. Han är också ganska mammig nu så de kvällar när Dan nattar är lite extra jobbiga 😅 Han är också väldigt glad och skrattar mycket mer till saker nu än vad han gjort tidigare.
 
 
Hur mår ni?
Vi mår bra! För första gången på riktigt länge kan jag säga det och mena det. Frans har precis haft sin första ordentliga förkylning, men det verkar redan vara mycket bättre.
 
Hur är ser era rutiner ut?
Frans brukar vakna någonstans mellan kl 06 och 08, oftast vid 7 men ibland lite tidigare och ibland lite senare. Sedan går vi upp, Frans äter gröt till frukost och jag gör kaffe. Sen hänger vi hemma eller gör oss i ordning för dagen. Klockan 09.30 brukar Frans sova sin första nap och då tittar jag på Bachelor (haha). Sen äter han lunch klockan 12 och oftast brukar vi gå ut en sväng därefter. Runt kl 14 sover han igen och vid 17 slutar Dan jobba. Då äter Frans middag medan en av oss lagar mat till oss. Sedan är det läggdags runt 19.30. Typ så. (Obs att han äter ersättning och mellanmål och sådär också under dagen såklart)
 
 
Vad kommer du sakna när du börjar jobba?
Mycket såklart, men kanske främst barnvagnspromenaderna på förmiddagarna. Älskar dem! Men tänker att jag kan hänga med på en och annan promenad när jag har lunch och jobbar hemifrån.
 
Något du vill tillägga?
Tack för dessa 10 månader hemma mitt hjärtas gull. Nu tar pappa över <3
 

Kommentarer
Postat av: M

Så fina bilder!! Undrar var Frans fått sin vilja ifrån?? ❤️

2022-10-05 @ 21:28:06

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0