Vecka 1

 
Första veckan på 2023.
 
Jag läste precis igenom vad jag skrev om vecka 1 förra året. Jag var så taggad på föräldraledigheten och nu är jag så glad att den är över. Den första halvan av föräldraledigheten var verkligen så fin och mysig. Jag skapade mig rutiner, träffade folk, gick på mammaträning och långpromenader.
 
Men efter att jag fått akut gallblåseinflammation och opererades så ändrades allt. Jag blev så ledsen och hittade inte tillbaka till lugnet. Det bästa som kunde hända mig var att börja jobba igen.
 
Och nu står vi här 2023. Jag är lite skavd i kanterna men så glad igen. Så redo att ta mig an livet. Frans växer så det knakar. Han springer runt här hemma, älskar att kramas och pussas, lär sig nya ord och snart ska han börja förskolan.
 
Jag skulle ändå säga att 2022 gjorde mig mer säker och mer ödmjuk, men också mer taggad på vardagen. Man ska bara ut ur den där mörka tunneln först, sen jäklar finns det bara ljus.
 

Kommentarer
Postat av: M

Så fina ni är/ var på Nyårsafton!! Puss!❤️

2023-01-03 @ 18:05:22

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0