Juni

 
Så blev det juni och jag ser så mycket fram emot sommaren och semestern.
I sommar ska vi passa min pappas hus ett tag. Vi tar med oss katt och packar ned en liten barnpool och flyttar till Lödde ett par dagar. Det känns så fint. Jag vill bara vara här just nu. Gå runt på gården jag växte upp och stå i köksfönstret som mamma alltid stod i.
 
Om man ber mina kompisar berätta ett minne av min mamma så svarar alla nästan samma sak: Hon stod alltid i köksfönstret med en kopp kaffe eller en cigarett när vi kom förbi. Hon stod där och funderade, övervakade, tänkte. Jag vet inte, men hon älskade att stå där och när jag står där försöker jag verkligen känna hennes närvaro.
 
I övrigt har vi inte mycket planer i sommar. Vi ska ta det lugnt, fixa i lägenheten, åka på utflykter och viktigast av allt – umgås med nära och kära. För är det något jag behöver och något jag prioriterar just nu så är det just det. Det måste få vara kärnan i livet. Att omge sig med folk man älskar. För vad annat finns det?

Kommentarer
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

Så fint foto på er son🥰.

Svar: Tack <3
Sofie Strandberg

2024-06-02 @ 12:15:37
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0