Nära och kära, del 2.

Då fortsätter vi med att berätta om de absolut närmsta i mitt kompisgäng. Del ett kan ni läsa här!
 
Rebecka kom in i vårt gäng när vi var 14 år, men det var först ett par år senare som jag och Rebbe blev riktigt bra vänner. Jag kommer ihåg att det var en nyårsafton och Rebbe blev så himla glad över att jag kom till festen. Den kvällen jämförde vi mössor, skålade i cider och jag förklarade att hennes nyårsklänning inte alls såg ut som en sopsäck som några dumma pojkar hade sagt. Rebbe är den som aldrig medvetet skulle göra någon illa och är verkligen supersnäll rakt igenom. Hon är den som dansar de roligaste danserna och liksom studsar fram på dansgolvet. Hon är den man kan sitta och beklaga sig om sitt liv inför, för hon förstår alltid precis vad man menar. Med Rebbe är det helt okej att bara sitta tyst framför en film, för hon tycker också att det är skönt att ta det lugnt. Precis som att hon också tycker att det är så himla roligt med galna tjejkvällar som avslutas på McDonalds. Hon är den som vill alla väl och som man alltid kan vara sig själv inför. Trots att vi ibland inte hörs på två veckor så är allting precis som vanligt när vi sedan ses. För att hon är så fin och definitivt en av mina bästa vänner.
 

Sös är min storasyster Sarah och har varit med i vårt gäng längre än vad jag har. För det var så det hela började, med Sös, Markus, Ruben och Rasmus på högstadiet. De anordnade galna valborgsfester och plötsligt fick jag vara med. Jag som var en sådan där lillasyster som sminkade sig alldeles för mycket och skulle vara allt annat än sin storasyster. Eftersom vi har femtioelva stycken "Sara" i vårt gäng, fick storasyster kallas Sös. Sös kommer från filmen Ronja Rövardotter där de säger "Söstra mi" och sedan har det liksom fastnat. Sös och jag är fruktansvärt olika på många sätt och vis. Det var inte ofta det var en lugn stund hemma när vi var tonåringar och till och med en och annan stol kastades på varandra. Men Sös är också en sådan där typisk storasyster. En sådan som lyssnar på hårdrock och givetvis skall vara den första i familjen som tatuerar sig. Hon är den som alltid låter mig stå i centrum, för hon vet att uppmärksamhet är något jag behöver för att må bra. Hon är den som alltid låter mig vara med på alla hörn och delar mitt intresse att planera. Hon är den som vilt kan diskutera politik och religion och säger gärna vad hon tycker och tänker. Hon är helt enkelt en bästa vän i systerformat. En syster som ingår i vår kompiskrets och delar mina vänner.
 
Mikael och jag tvingades att sitta bredvid varandra på geografilektionerna i högstadiet. Han var klassens störigaste och jag visste att jag inte skulle få något arbete gjort om jag satt bredvid honom. Men det fick jag. Det och magkramp efter allt skratt. Mickes storebror Markus gick i min systers klass också på högstadiet och på den vägen gick det. Sedan dess har vi alltid umgåtts. Micke är den jag går till när jag är trött på verkligheten och inte behöver prata om känslor eller brustna hjärtan. Han är den som ringer på en dag och frågar om jag har kaffe hemma för att sedan röka på min balkong. Han slår mig alltid i alla TV-spel och skrattar sedan åt mig, för att han vet att jag inte tar illa upp. Precis som att jag alltid retar honom för att han är färgblind och han inte tar illa upp, för jag tar det liksom aldrig för långt. Han är den man tittar på urdåliga filmer med för att han tycker att de är "feta" och jag tycker att de bara är löjliga. Han är bäst på att komma på jättekonstiga smeknamn som "pungråttsbebis" och är även bäst på att imitera olika karaktärer i filmer. Han är en sådan där himla bra killkompis som säger att det är okej att jag pratar mycket, för det är en del av min personlighet. Att om någon tycker att jag är jobbig så är det fel på dem. Han är hård och sträng när det behövs och snälla mot dem som är det tillbaka. För vi har alltid sådär extremt roligt och när Micke inte är med så känns kompisgänget lite splittrat. För att han är min absolut bästa killkompis.

Kommentarer
Postat av: Sös

Hahhaahah!! Söööte du! Jag blev både rörd och fylld av skratt när jag såg alla bilder och läste det fina du skrivit! Om jag ska göra en liknande beskrivning av dig så är väl du lite som limmet som håller vår grupp samman:-) ibland ett lite enerverande lim... Men likväl jävligt nödvändigt;-)! Pussar<3!

2013-01-16 @ 23:09:59
Postat av: Rebbe

Fina, fina du!! Du är verkligen en av mina bästa vänner och jag är så glad att du slutade tycka jag var bitchig ;). Med dig är det alltid livligt och glatt och som Sarah skriver: du är limmet som håller ihop allt! Ja, för så är det. Hur skulle vi ha gjort utan dig? Puss!

2013-01-16 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0