Sommarlista 2019

Det är juni, den första sommarmånaden och därför dags för årets sommarlista!
 
 
Vad gjorde du förra sommaren?
Förra sommaren var varm, varm, vaaaarm. Jag och Dan gjorde ganska mycket. Vi åkte till Rom och åt pasta och glass, besökte Colosseum och massa annat. Sedan hälsade vi på min släkt i Sölvesborg och Åhus och jag badade i havet hur mycket som helst. Ett par fantastiska månader! Det kändes som en revansch-sommar liksom.
 
Hur mådde du?
Jag mådde bra, vi var lediga i fyra veckor och det kändes som att vi kunde ta tillvara på tiden i och med att vädret var så fantastiskt.
 
 
Reste du någonstans?
Både till Rom och tog en heldag i Köpenhamn. Rom var en fantastisk stad! Jag åker gärna dit igen.
 
 
Planer för denna sommaren?
Den här sommaren är det fokus på att jag och Dan ska gifta oss och dessutom ska vi gå på tre andra bröllop. Vilken kärlekssommar det kommer bli! Vi hoppas också att vi ska hinna och ha råd med en liten weekend.
 
 
Bästa sommarstället?
Sölvesborg och Åhus <3 Och Malmö såklart!
 
Här badar du helst?
Helst i pool, men förra året badade jag jättemycket på Scaniaplatsen (i havet) i Västra Hamnen! Det var så varmt i vattnet. Vi får se om jag badar där i år också.
 
 
Bästa sommarmaten?
Fräscha sallader och goda närodlade råvaror såsom sparris, nypotatis och jordgubbar etc.
 
 
Hur länge ska du vara ledig? 
Tre veckor! En vecka innan bröllopet, samma vecka som bröllopet och veckan efter. Vecka 29, 30 och 31 med andra ord.
 
Vad ser du mest fram emot?
Jag längtar just nu ihjäl mig efter bröllopsveckan. Jag försöker att leva i nuet, men tycker det ska bli så kul! Längtar också efter 22-gradig värme och midsommarafton.
 
 
Vad kommer du att köpa inför sommaren?
En massa grejer till bröllopet (såsom slöja... haha), men annars ska jag nog inte handla något särskilt. Känner att min garderob är ganska uppgraderad sedan förra året.
 
 
Favorit i sommargarderoben?
Tycker att den klänningen jag ska ha på Cilla och Alexanders bröllop är väldigt fin. Den är halvlång, gammelrosa och i ett väldigt skönt material. Tror jag kommer använda den mycket sen i sommar.
 
Bästa sommardoften?
När grannarna grillar!
 
 
Vad längtar du efter just nu?
Midsommarafton och därefter semesterveckor.
 
Hur kommer du att minnas sommaren 2019?
Som sommaren då jag och Dan samt många fina kompisar gifte sig. Det var möhippor, svensexor och bröllopsfester. Alla var glada och kära och peppen tog aldrig slut.
 
 
Andra sommarlistor:
Sommarlistan 2018
Sommarlistan 2017

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0