Nära och kära del 4.

Så sätter vi igång med blogginläggen "Nära och kära" igen! Har ju en del jag inte berättat om som jag bara måste göra! Allra först ut har vi Desirée. Desirée träffade jag när jag började jobba på Burger King i september 2008. Hon var min arbetsledare vilket betyder att hon var ungefär två "steg" över mig, min chef helt enkelt. Hon klättrade upp för stegen och plötsligt var hon min biträdande restaurangchef. Det är så himla komiskt för på jobbet kom jag och Des inte så jättebra överens. Jag var bortskämd och envis och Desirée hård och sträng. Men när hon plötsligt var den enda från BK som dök upp på min födelsedagsfest, den enda som brydde sig, så bara klickade det. Vi skall ju vara vänner, det är bara så. Desirée och jag tycker om samma saker. Vi tycker om allt som är färgglatt och gör livet lite bättre. Saker som mat, film, krönikor. Saker som är ljusa, lyckliga, romantiska och fint. Desirée är absolut bäst på att laga mat (seriöst, skall anställa henne som kock till mitt blivande bröllop) och ser alltid det bästa i människor. Hon öppnar upp famnen för alla och alla är välkomna till att umgås i hennes fina Malmögäng. För där finns inga fördomar och inga krav, bara en massa kärlek och det är så himla fint.
 
Så har vi Jaana. Först och främst vill jag be om ursäkt för dåligt urval på bilder. Har inte så många bilder på min Mac så förlåt Jaana! Jaana och jag träffades också på Burger King. Hon och Desirée var kompisar och på den vägen gick det. Jaana är en av de personer jag känner som är enklast att umgås med. Ni vet, när man inte behöver försöka vara något annat, inte behöver tänka, det räcker med att vara. Det finns liksom inga krav. Jag och Jaana har mycket gemensamt. Vi båda handlar alldeles för mycket kläder, pratar innan vi tänker och tycker om att dansa i ett vardagsrum omringad av människor vi älskar. För Jaana är hennes vänner något av det viktigaste som finns, och det märks. Hon lägger ner energi och tid på sina relationer och tar ingen för givet. Jag blir alltid glad när jag umgås med Jaana och hon får mig alltid att skratta, även om jag egentligen mår så dåligt att jag går sönder inuti. Hon tar sig tid att lyssna på ens problem och finns verkligen där när man försöker ta sig igenom det. Hon ger dessutom väldigt bra råd. Jaana är fin helt enkelt, och jag är väldigt glad över att få vara hennes vän.
 
Tesse har jag känt i hela 24 år. Ja, ända sedan jag föddes faktiskt! Det kanske inte är så konstigt då hon är min kusin och är ett helt år (nästan två) äldre än mig. Trots detta vet jag fortfarande inte var hon skall ha sina apostrofer över sina "E:n" i sitt namn. Stavas det Thérèse, Therèse, Therése eller hur egentligen? Därför får hon alltid heta Tesse, kusin Tesse. Tesse och jag är lite som Piff & Puff, Bill & Bull och Micke & Molle. Vi är liksom så himla lika samtidigt som vi kan vara väldigt olika. Vi har inte alltid varit världsbästa kusiner utan även vi har bråkat genom vår uppväxt. Men är det inte det släkten är till för? Att man skall älska varandra så mycket att man ibland går varandra på nerverna. Tesse är smart och allmänbildad. Hon är utbildad lärare och bor i Bromölla tillsammans med sin sambo, världens finaste hund Hary och katten Elsa. Tesse är duktig på att baka och laga mat och jämnt när man går på tillställningar hemma hos henne känns allt strukturerat och bra upplagt. Inte alls som när jag skall ha fest och springer runt som en svettandes idiot för att jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen. Tesse hittar de finaste och billigaste klänningarna på Asos.com och är det någons garderob som jag vill krypa in i så är det hennes. Jag och Tesse har alltid roligt tillsammans, alltid. Vi skrattar högt åt internskämt som ingen annan förstår och twistar till Beatles låtar. Therese (utan apostrofer..) är lite som den tvillingsyster jag aldrig riktigt fick men ändå hade turen att få ha som kusin. Ja, så bra är hon faktiskt.
 
För att läsa Nära & Kära del 1, del 2 och del 3 följ länkarna. Fler delar kommer!

Kommentarer
Postat av: jawna

Bilderna på mig ja.. Hahahah! Men så himla fint skrivet om alla. Älskar dig <3

2014-04-03 @ 10:45:18
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Therése

Du är så fin! Tack för att du finns, älskade kusin ♡

2014-04-03 @ 22:16:18

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0