Ett fyllesamtal kl 1 på natten.

Sofie och Sara sitter och diskuterar klockan 1 på natten, när Sofies Pojkvän plötsligt ringer.


Reto :
Sofie ! Veet du vad?
Sofie : Nej?
Reto : Jag hamnade nästan i slagsmål för en stund sen.
Sofie hör att Reto är full och hör typ inte vad han säger.
Sofie : Va? Vadå slagsmål? Vad hände?
Reto : De var 5 stycken mot mig Sofie ! 5 stycken ! Men dom vågade inte göra någonting, dom var jätterädda !
Sofie : Men vad hände?
Reto : De sparkade på en gammal tants cykel ! De får inte göra så, sparka på en gammal tants cykel sådär, som stod så fint parkerad. Så jag sa till dom att dom inte skulle göra det.
Sofie : Hur vet du att det var en gammal tants cykel?
Reto : Men.... ehm.. Det spelar ingen roll ! Dom ska inte sparka på en gammal tants cykel, så jag blev arg. Dom var 5 stycken mot mig, typ 2 meter långa hela högen.
20 minuter senare
Reto : De var 5 stycken Sofie ! Men de vågade inte göra något ! De ska inte sparka på en gammal tants cykel ! De var typ 2 meter långa, alla 5 ! Sofie, De ska inte sparka på en gammal tants cykel !
Ytterligare 10 minuter senare
Reto : De bara backade, de vågade inte göra något. Och de var 2 meter långa, alla 5 ! De ska inte sparka på en gammal tants cykel !


Ca 5 minuter senare dog telefonen, och jag tackar Gud för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0