Morgonsol, tio minus och kvällsbuffé.

Klockan ett på lördagförmiddagen gick båten från Ystad till Swinoujscie, Polen. Båtresan var hela 7 timmar lång, så vi åt och sov mest.

 

Carl.

 

När båten väl var framme hoppade vi på en buss till Szklarska Poreba där vi skulle tillbringa vår vecka. Efter ytterligare tio timmar var vi äntligen framme på hotellet.

 

Vi fick rum på våning tio och så här såg vår utsikt ut klockan 7 på morgonen!

 

Klockan nio varje morgon åkte till skidbacken. De första dagarna var det 10 minusgrader men framåt slutet av veckan var det runt 4 minus och strålande solsken! Perfekt skidväder.

 

Den röda skidbacken och Christoffer.

 

Dan.

 

Jag och mina rosa skidglasögon.

 

I backen drack Dan för det mesta öl, medan jag höll mig till varmchoklad. En dag fick jag för mig att jag skulle testa "varmt vin" som de kallade det. Men då upptäckte vi att det var vanlig glögg.

 

Lite av gänget.

 

Jag och Pappa!

 

När vi kände att vi hade åkt klart åkte vi hem till hotellet igen och drack vars en varm choklad.

 

På kvällarna bytte vi om och förfestade inne på mammas och pappas rum.

 

För att sedan gå ner till matsalen där vi åt buffé.

 

Innan vi gick och lade oss (som förresten var redan runt halv tio varje kväll) tog vi oss en sväng om i baren. Här har vi Carl, Christoffer och Alex.

 

En dag skulle vi fira min födelsedag.

 

Så då gick vi på restaurang och åt god mat! Dagen efter åkte vi hem. Men det var i stort sett hur vår semester såg ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0