Med en enkel tulipan.

Du låg på soffan och vilade och jag satt på golvet nedanför. Jag hade på mig en svart klänning och du hade frågat om den var ny. Det gjorde du alltid, frågade om mina kläder var nya och du hade alltid rätt.

Det var en sen kväll i Oktober och jag berättade om min och Dans nya lägenhet. Vilka blommor vi skulle ha och vilken färg våra tapeter hade. Jag berättade att du måste komma och hälsa på, senare. Senare när allt är bättre. Du andades tungt och sade att det skulle du göra.
Jag var ledsen. Det var vi alla. Men det höll på att bli bättre nu, så egentligen fanns det ingen orsak att vara ledsen. Du tittade på mig och tog min hand. "Du får inte vara ledsen, Sofie. För om du är ledsen så är jag ledsen". Jag torkade bort en tår på kinden. "Okej", svarade jag.
Grattis på födelsedagen, Morfar. Idag skulle du fyllt 72.

Kommentarer
Postat av: Egoina

Så fint! <3 Du är duktig på att skriva :)

2012-02-29 @ 18:09:22
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0