Idag är jag ledsen.

Idag är jag ledsen.
Imorgon skall jag ta tag i mitt liv. Jag skall klippa mitt hår och läsa inför tentan. Jag skall köpa tulpaner och sätta i en vas. På kvällen skall jag laga en nyttig middag med en god sallad.

Men idag är jag ledsen.
Tanken av att jag aldrig mer kommer att få prata med en av de viktigaste personerna i mitt liv, gör mig fruktansvärt frustrerad och någonstans känns det som att min sorgeprocess inte riktigt är avslutad. Kanske har gamla sår rivits upp utav barndomsfilmer och fotografier. Kanske är det psyket som säger att man inte kan förneka och låtsas som att ingenting har hänt.

Men idag har jag sjungit visor som får mitt hjärta att värka och när jag inte har kunnat hela texten har jag blivit frustrerad. Jag har gått igenom minnen och försökt samla tankarna. Försökt att acceptera.

Idag är jag arg, frustrerad och har ångest. Idag är jag ledsen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är okej att vara ledsen! Ta din tid och sörj för det behöver man för att orka må bra sen igen :)

2012-03-05 @ 21:20:38
Postat av: Carolina E

oj, glömde skriva avsändare ju ;)

2012-03-05 @ 21:21:19
Postat av: M

Ja, det känns tungt ibland, gumsi! Puss!

2012-03-06 @ 10:15:50

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0