Dagen Sverige vann Eurovision.

I lördags var jag med Carro och några av hennes tjejkompisar i Malmö. Vi skulle nämligen ha en Eurovision-kväll! Jag och Carro har det lite som en tradition, att titta på Eurovision tillsammans.

 

Jag hade på mig en blå klänning för att stödja Sverige, men Carro tog nog priset! Hela hon var klädd i mörkblått och gult och till och med hennes naglar var Sverige-målade.

 

Förutom Sverige så höll vi på Cypern. Men de ryska gummorna var en av mina favoriter! De var ju dödssöta!

 

Vi skulle representera vars ett land och ta med oss något ätbart eller drickbart från det landet. Tess hade Ryssland och tog med sig vodka!

 

Jag representerade Frankrike och hade med mig ost, kex, vindruvor och marmelad!

 

Carro hade Grekland och bjöd på Ouzo!

 

Så var det dags för Sverige och Loreen! Så himla bra!

 

När det var dags att dela ut poäng så satt vi och skrek till varenda tolva vi fick!

 

Så vann Sverige! Vilket självklart gör det hela så mycket roligare!

 

Därefter gick vi ut på lilla torg för att fira och jag var inte hemma förrän det var ljust ute! Vilken toppenkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0