Midsommar, 2013, del 2.

Då skall vi fortsätta med att visa hur vår midsommar såg ut! Här har vi fina Roger och Marica!
 
Det var dags att äta!
 
Älskade Danis!
 
Skål!
 
Rebbe och Johan!
 
Neja och Robin hade skrivit ut snapsvisor! Det är toppen när det är kända melodier så att alla kan sjunga med. Annars blir det bara rörigt och inte alls i rätt stämma.
 
Det var dessutom bordsplacering! Det måste det ju vara när det är midsommar.
 
Älskade Sara!
 
När vi hade ätit klart tog vi det lugnt i solen ett tag. Så himla skönt att det inte regnade. Det får minsann inte regna på midsommar!
 
Underbart!
 
Så var det dags att spela kubb! Gör en team-pose skrek jag!
 
Mitt lag skulle köra "Charlies Angels"-pose. Det gick sådär.
 
Mitt lag förlorade. Såklart.
 
Men vi var glada ändå!
 
När alla hade spelat klart var det dags för jordgubbar! Älskar jordgubbar.
 
"Var söta" sa jag till Rebbe. "Okej" sa Rebbe då. Klassisk söt-pose.
 
Hur perfekt är det inte att fira midsommar här?
 
Så gick jag och Regina ner till Ivans och Robins föräldrars hus. Där fanns det fyra glada hundar som gärna ville bli hälsade på! "Titta på mig!" sa Regina, "Jag är värsta dog whisperer". Jag måste ju faktiskt hålla med.
 
Så plötsligt blev det kväll och jag hittar sådana här bilder på min kamera?
 
Rebbis!
 
Lagom suddigt!
 
Så dansade vi till hög musik i tältet, pratade om allt möjligt och hade allmänt roligt. Klockan ett tänkte jag vila en stund i min säng och vaknade sedan klockan sju på morgonen? Då upptäckte vi även att vårt kära tält hade blåst sönder, vilket innebar glaskärvor och söndriga bord över hela ängen. Men fruktansvärt roligt hade vi och det måste vi tacka Neja och Robin för! Det var verkligen en midsommar som hade allt! Om jag får bestämma så gör vi exakt samma sak nästa år. För vad mer behöver man på midsommar förutom fina vänner, god mat och en underbar miljö? Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0