Ett Eurovision Song Contest-event.

I lördags packade jag ner en flaska vin, cider, oliver, tapenade och crostini för att sedan ta bussen till Emilie i Malmö.
 
Jag var glad för att det var sommar och hade tagit på mig en sommarklänning! Dessutom hade jag bunkrat upp med en Sverigeflagga! För övrigt hatar jag längden på min lugg just nu. Om en vecka skall jag tillbaka till min vanliga frisör och få den tillfixad. Så himla skönt.
 
Så mötte jag upp Carro, Jaana, Tess och Sös och gick hem till Emilie. Hon hade ocksåt pyntat med flaggor lite här och var.
 
Carro var peppad!
 
Fina människor! Givetvis var vi tvungna att vara i Malmö då det var där själva Eurovision utspelade sig. Då duger det inte att sitta i en soffa i Lödde minsann!
 
Så började showen!
 
Fina Jaana!
 
Vi gjorde en repris på förra årets event! Nämligen att varje person väljer ett land som är med i finalen och sedan tar med något ätbart eller drickbart som representerar detta land. När landet sedan sjunger sin låt så skall maten eller drycken serveras. Emilie hade till exempel Frankrike och bjöd på macarons!
 
Sandra hade Spanien och bjöd på sangria.
 
Malta var förövrigt mycket bra i år tycker jag!
 
Sös hade Ryssland och bjöd på blinier med gräddfil och rom! Så himla gott. Här ser ni en halväten pannkaka!
 
Jaana höll med och tyckte också att de var mycket goda!
 
Tess hade Tyskland som land och hade med sig en schwarzwaldtårta!
 
Fy vad jag älskade Lynda Woodruff för övrigt! Så himla rolig. Amazing.
 
Sedan måste ni hålla med mig om att Rumäniens låt var lite bra. I alla fall grymt rolig!
 
Emmy hade England som land och hade bakat miniscones! Dessa åts med sylt och grädde.
 
Så var det dags för Sverige och Robin!
 
Heja Sverige! Men ja, det gick väl sådär. Men Danmarks låt var också bra.
 
Oh, Ungerns låt var också så himla fin.
 
Älskar Eurovision.
 
Carro representerade Danmark och hade köpt med sig pölse att bjuda på! Himla gott.
 
Jaana hade Grekland och bjöd på burek och ett grekiskt vin som smakade mossa. Lägg märke till Carros Eurovision-naglar!
 
Jag representerade Italien och hade som sagt tagit med mig oliver, tapenade och crostini.
 
Petras Sverige-låt var så himla rolig.
 
Så var det dags för röstningen och Danmark vann! Men det var de värda med en så himla bra låt. Därefter åkte vi ner till stan för att gå till en pub, men det slutade med att jag och Carro tog bussen hem istället. Men en så himla fin kväll med ett väldigt roligt Eurovision-event!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0