60-tals smink, Zooey och julklänning.

 
 
Idag bjuder jag på lite inspirationsbilder, såhär på kvällskvisten. Tidigare under hösten tappade jag liksom inspirationen. Höst som är så mysigt med så fina färger och tända ljus. Men nej, kläder var tråkiga och jag hade liksom inte tid eller lust att ägna mig åt varken något roligt på fritiden eller mode. Men så börjar man byta ut småsaker. Luggen fick läggas på sned, jag har börjat använda vit kajal och gamla kjolar och klänningar som legat långt inne i garderoben har tagits ut och dammats av. Plötsligt blir det roligt att klä sig i 60-talsstil igen och varje helg i december är fullbokad. Idéer inför projektarbete och rapporter börjar sakta men säkert formas och plötsligt känner man sig kreativ igen. Så ikväll sprider jag lite inspiration som ni kan ta del av! För visst behöver man bubbelgumsrosa pompoms, röda 60-tals klänningar på julafton, en tjock rundad lugg och smink med vit kajal och flera liter maskara såhär i höstmörkret. Allt för att göra det dystra mörkret lite mer färgglatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0