Cykelfest för sex personer.

Okej, så i lördags hade jag, Dan, Micke, Markus, Rasmus och Caroline bestämt oss för att ha cykelfest i Lödde. "Vad är då en cykelfest?", tänker ni. Det är när olika människor serverar olika rätter och man liksom cyklar från den ena destinationen till en annan för att äta. Till exempel var jag och Carro i lag 1 och vi skulle göra förrätten. Därför samlades resten av människorna hemma hos oss för att äta förrätten, när vi sedan var klara cyklade vi vidare till nästa destination för att äta varmrätten och så vidare.
 
Som sagt fick jag och Carro förrätten och vi dukade upp i mitt och Dans vardagsrum.
 
Vi bjöd på en fördrink också i den bästa rosa nyansen.
 
Så anlände folket! Det var lite roligt, då jag var med Carro och skulle laga förrätten så fick inte Dan vara hemma. Så han anlände sedan samtidigt som de andra.
 
Cykelfest-gänget!
 
Så fick de andra mingla medan vi fortsatte att laga förrätten. Men vad skulle vi laga?
 
Tadaaa! Kokta rödbetor med chèvreost, pinjenötter och honung på rostat surdegsbröd. Det var väldigt gott om jag får säga det själv!
 
När vi hade ätit upp packade vi cykeln.
 
Mot nästa destination!
 
Vi samlades ungefär 5 minuter bort. Vem skulle ha varmrätten?
 
Markus och Rasmus såklart!
 
De skulle bjuda på hemgjorda hamburgare och hade dukat upp utomhus som man nästan måste när det är sommar och fint väder.
 
Jag och Carro var coola i solglasögon.
 
Fruktansvärt coola. Mina nya solglasögon skall ni få titta lite närmare på i ett annat inlägg!
 
Dan var kanske inte lika fin i mina solglasögon.
 
Så var det dags att äta!
 
Fina människor.
 
Alltså åh! Bästa huvudrätten. Otroligt gott.
 
När vi hade ätit upp cyklade vi vidare hem till Micke där efterrätten skulle serveras!
 
Här hade det samlats lite fler folk för efterfest också. Carl, Alice och Christoffer var till exempel där.
 
Lag Micke och Dan! Vad skulle de servera för gott?
 
VÅFFLOR! Omnom.
 
Christoffer var nöjd.
 
Dan också!
 
Så åt vi tills vi var dödsmätta och umgicks lite.
 
Carl och Alice var söta.
 
Christoffer var forever alone.
 
Så plötsligt sa Micke åt oss att gå ut för han hade visst en överraskning!
 
SEGWAY! Det måste man såklart åka.
 
Rutinerad som 17.
 
Alla fick prova såklart.
 
Carro var lagom nervös men det gick bra ändå!
 
Så smakade killarna på Rasmus nya Jack Daniels och klockan halv tolv gick vi hem. Jag skulle upp och jobba dagen efter trots allt. Men så fin kväll och en så rolig grej! Fler cykelfester åt folket tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0