Middag hos Dans föräldrar.

I lördags traskade jag och Dan hem till hans föräldrar. De skulle nämligen bjuda oss och Dans syskon på trerätters middag.
 
De hade findukat i jättefina skålar! Till förrätt blev det nämligen Dans mammas hemlagade nässelsoppa som var väldigt god.
 
Tova och Loke fick sitta vid ett eget litet bord.
 
Det var otroligt varmt så mellan rätterna var man tvungen att gå ut för att svalka sig lite. Tack och lov så blåste det i alla fall. Jag är verkligen inte van vid den här värmen!
 
Jag hade glömt min kamera hemma så fick ta alla bilder med min mobil och var dessutom väldigt dålig på att ta kort i lördags. Men här har vi varmrätten! Varmrökt lax, potatis, sallad och två såser. Otroligt gott! Till efterrätt blev det glass med färska bär, somrigt och gott! När vi hade ätit upp och pratat gamla och nya minnen ett tag, var det dags att åka hem. Men verkligen en fin lördagsmiddag en varm sommarkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0