Halloween, åren 2007-2013.

Jag tänkte att vi skulle titta på hur jag har tillbringat Halloweenhelgen åren 2007 till 2013 och även vad jag har klätt ut mig till. Tyvärr så blir det ganska små bilder eftersom det är gamla bilder, jag har bytt dator och hittar inte alla originalfiler. Men tror kanske att ni överlever.
 
År 2007 var jag tomtenisse. Det kan ha varit den absolut sämsta utklädnaden jag haft någonsin då jag endast försökte se sexig ut och inte alls var lika engagerad i att klä ut mig som jag är idag. Detta året hade Sös halloweenfest hemma hos mamma och pappa och jag kommer ihåg att jag som 17-åring hade mycket roligt.
 
År 2008 var jag 18 år och bjuden på halloweenfest hemma hos Mickes kompis Alexandra i Billeberga. Jag var vampyr, hade på mig en svart fodralklänning och söndriga strumpbyxor. Var kanske inte superengagerad detta året heller.
 
År 2009 var jag 19 år och vi hade familjemiddag hemma hos min familj. Jag klädde inte ut mig men hittade en av mina bröders mask som jag tydligen lekte lite med. Vi åt i alla fall en fin kladdkaka som Sös hade bakat som definitivt höll sig till halloweentemat.
 
År 2010 klädde jag och Caroline upp oss för att gå ut och dansa i Malmö. Eftersom det dessutom var halloweenhelgen hade vi masker på oss. Jag minns att vi drack drinkar på en bar och att det blev en ganska lugn utekväll. Tydligen var jag väldigt dålig på att ta bilder på den tiden och denna webbcambild är det enda beviset jag har.
 
Men år 2011 hittade jag intresset för fotografering och jag och Dan bestämde oss dessutom för att ha en halloweenfest hemma hos oss. Vi hade precis flyttat till Lödde och jag var 21 år gammal. Denna halloween klädde jag ut mig till Audrey Hepburn och fick visa alla en bild på henne eftersom ingen riktigt förstod vem jag skulle föreställa. Audrey i Breakfast at Tiffany's i alla fall.
 
År 2012 var jag 22 år gammal och klädde ut mig till Mimmi Pigg. Detta är en av de utklädnader som jag fullkomligt älskar. Jag kände mig så uppiffad och fin. Detta året hade jag och mina syskon fest i mammas och pappas hus, vilket numera har blivit något av en tradition.
 
År 2013, alltså förra året, var jag utklädd till en 20-tals flapper och Dan klädde ut sig till Clark Kent. Sös klädde ut sig till mig (haha), Carl till Clint Eastwood och Christoffer till "The Dude" från The Big Lebowski. Vi hade återigen halloweenfest i mammas och pappas hus, vilket det kommer att bli i år igen! Jag längtar så himla mycket till lördag och känner mig ganska nöjd med min utklädnad. Vad jag skall klä ut mig till får ni se på lördag! Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0