Vinprovarkväll.

I lördags såg jag ut såhär som ni vet när jag väntade finbesök.
 
Med vita strumpbyxor och allt, dagen till ära!
 
Vi skulle nämligen ha en vinprovarkväll. Alla hade köpt vars en flaska vin att ta med sig som alla skulle få smaka av. Här har vi alla olika sorters viner vi testade! Ett till fördrink, ett vitt vin till förräten, ett rött vin till varmrätten, ett dessertvin och prosecco som lite "mellan rätterna"-dricka.
 
Vi började med Mia till fördrink som jag hade inhandlat. Det är ungefär världens sötaste mousserande vin, otroligt gott!
 
Elin och Neja var med såklart!
 
Och så var det dags för förrätt.
 
Jag gjorde en toast skagen som var toppad med lite avokado. Jag är helt galen i avokado just nu, äter det nästan hela tiden. Till det serverades Barefoot's vita vin som Sara hade köpt med sig. Det var otroligt gott och lent! Passade perfekt till förrätten.
 
Till varmrätt hade jag lagat kycklingfilé med kantarellrisotto och raita till sås. Till detta serverades ett rött vin som Carro hade köpt med sig vid namn Piccini Chianti. Jag brukar inte dricka så mycket rödvin men det var verkligen lättdrucket.
 
Fina tjejer!
 
Så dukade vi av varmrätten, öppnade dessertvinet och serverade efterrätten.
 
Sarah H hade nämligen lagat en otroligt god kladdkaka! Till efterrätten serverades dessertvinet Nivole som Neja hade köpt med sig. Tydligen serverades vinet på Nobelmiddagen förra året, mycket spännande! Vinet var dessutom så otroligt gott. Jag hade nästan kunnat dricka bara det vinet resten av kvällen. Men det är väl så när viner är söta och goda.
 
Därefter korkade vi upp Proseccon som Sarah H hade köpt med sig, åt godis och spelade lite spel. Isa var också ganska nöjd med kvällen. Verkligen en rolig grej och jag kan meddela att jag vaknade upp med huvudvärk dagen efter. En fin lördagkväll med finfina vänner!

Kommentarer
Postat av: Des

Vilken kul idé ☺️

2014-10-21 @ 05:06:55
Postat av: jawna

Mmm, blev sjukt sugen på vin nu. Haha! Såg ut som en fin kväll ni hade :)

2014-10-21 @ 11:22:18
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Sarah H

Så himla mysigt och roligt var det! <3

2014-10-21 @ 19:19:37

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0