19 december: Julfirande hos mamma och pappa

I lördags efter att vi hade varit i Kågeröd åkte jag och Dan hem till mamma och pappa för att fira jul några dagar i förskott.
 
Alla var samlade, till och med Carl, Alice och Simon som ofta annars inte brukar vara med pga bor långt bort med mera.
 
Mamma och pappa hade dukat i jultema.
 
Finaste Carl och Alice <3
 
Och jag och Dan var också med såklart!
 
Vi klädde granen och alla hjälpte till, precis som det ska vara.
 
Christoffer hade fått en julig mopströja av sin flickvän i julklapp. Hur fin?
 
Sedan var det dags för mat! Julmat såklart. På mammas och pappas julbord kan man hitta allt möjligt.
 
Som potatismos.
 
Köttbullar, prinskorvar, janssons frestelse, lax, julskinka, ägg och räkor, sill med mera. Som det ska vara med andra ord.
 
Och såklart dopp i grytan.
 
Gottttttt.
 
Jag glömde som vanligt fotografera tallriken med varm mat, men här har ni sillen och det andra kalla!
 
Fina familjen <3
 
Pontus och Sebastian kom också förbi för att dricka lite öl och umgås.
 
Jag fick kramas lite med Zoegas som nu är 17 år gammal, fyller 18 i februari. <3
 
Jag och Sös klämde lite på paket och klockan tolv tog vi bussen hem till Malmö igen. Idag kommer vi att träffas igen på självaste julafton tillsammans med resten av släkten. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0