En söndag i Köpenhamn.

I söndags trotsade jag regnet och tog bussen från Lödde Centrum för att åka in till Malmö. Här är den hållplats jag tar bussen från vaaaarje morgon, för den som undrar!
 
Och en styck regionsbuss och en stadsbuss senare var jag på Malmö Central. Där hade de satt upp sådana här posters, vilket jag tyckte var väldigt fint och välkomnande. Det är ju en del flyktingar som kommer till Malmö C och det är verkligen fint hur många som samlas där varje dag för att hjälpa till.
 
På stationen mötte jag upp Lina och vi tog tåget till..
 
Köpenhamn! Där skulle vi träffa Cilla.
 
Vi började med att hoppa av i Örestad och traskade därefter hem till Cilla. Hon har ganska nyligen flyttat till Köpenhamn nämligen.
 
Vi gick in i ett höghus och åkte upp till sjunde våningen. Hur häftigt är det inte att bo såhär?
 
"Välkommen hem till mig", sa Cilla. Tack, tack!
 
Lägenheten var så otroligt fin! Jättefint upplagd med sovloft och sådär. De hade till och med en bastu!
 
Hej från mig inne i Cillas badrum.
 
När jag och Lina vara klara med lägenhetstittandet åt vi lite fika och sedan begav vi oss ut igen.
 
Vi tog metron in till stan.
 
Det var egentligen ett väldigt tråkigt väder för att traska runt i Köpenhamn, men vi stod ut.
 
Vi hängde inne i köpcentrum och affärer istället. Jag köpte faktiskt inte ett dugg till mig själv, blev bara en parfym till Dan som jag hade spanat in sedan tidigare.
 
När vi var klara med fönstershoppandet gick vi till restaurang Zalt för att äta lite middag.
 
Cilla!
 
Jag och Lina.
 
Jag beställde en räk- och kräftsallad med avokadokräm.
 
Och Lina och Cilla åt nachostallrik. När vi hade ätit upp var det dags för mig och Lina att åka hem till Sverige och Malmö igen. Och det var min lilla söndagsutflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0