Sommaren genom min Instagram.

Sandra Beijer gjorde ett inlägg med hur hennes sommar hade sett ut via hennes Instagram. Det tyckte jag var en jätterolig idé och bestämde mig för att göra likadant!
 
Juni:
 
I början på juni kom lillebror hem från Piteå och dessutom fyllde de hela 20 år, vilket givetvis firades. Det var helt okej väder i juni också, så det gick att springa omkring med bara ben och korta klänningar utan kofta. Drömmen. Vi hade firmafest på Media Evolution City med gnuggistatueringar med Eminents logga och dagen efter gick jag och Dan på Johannas och Steves bröllop utanför Kristianstad. Jag gjorde klart mina 100 pass innan Midsommarafton och sista bilden är på min midsommarklänning från Filippa K som jag älskar så mycket.
 
Midsommarafton spenderades hemma hos Sara och Ivan i Kågeröd och den var så fin, så fin med underbara vänner. Midsommardagen spenderades hemma hos Emelie och Philip och jag fick hålla en ödla. Annars hade jag en del deppiga dagar i juni och mådde allmänt dåligt om jag får vara ärlig. Jag åt mycket glass, träffade vänner efter jobbet och ville aldrig åka hem. Det regnade också en del och vi sommarstädade vår balkong.
 
Juli:
 
Så kom juli och jag tog mitt pick och pack och åkte till Sölvesborg för att hitta lite sinnesro. Vi hängde mycket på stranden och drack rosévin på min morbrors altan. Det var dödsvarmt och blev brun direkt. Väl hemma började jag titta på serien Band of Brothers med mina småbröder, jag läste klart Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson och köpte en ny bikini från H&M. Vi hade släktkalas i Sölvesborg och längst ner till vänster ser ni en bild med nästan alla mina kusiner på mammas sida. Dagen efter var det söndagsmode med pizza och på måndagen därefter åkte jag och Dan till USA.
 
New York. Jag säger bara New York. Oh. Det enda jag ångrar med den här resan är att jag och Dan inte hade mer tid i den här underbara staden. Vi gick på Times Square, shoppade och åkte upp till Top of the Rock. Vi gick runt i Central Park, tog skydd under husgavlar när det ösregnade och gick på museum. Vi besökte Brooklyn, såg Statue of Liberty på väg till Staten Island och gick på världens bästa restaurang vid namn Meatball shop.
 
Washington DC. Och sedan vidare till Washington! Vi gick förbi Vita Huset, såg Washington Monument vart vi än gick, det var absolut dödsvarmt och jag ville typ dö när vi var ute och turistade. Vi besökte Washington Zoo och hälsade på pandor, åt etiopisk mat och besökte Lincoln Monument. Vi gick också på Madame Tussauds och besökte Arlington Cemetery. Sedan var vi klara med vår USA-resa och jisses vad nöjda vi var.
 
Väl hemma försökte jag ta vara på det sista av juli och augusti. Vi var på kräftskiva hos Ola och Angelica och hade cykelfest i Löddeköpinge med fina barndomsvänner. Jag tog en del selfies, var ute och sprang i regnväder och sedan började jag jobba igen. Det var samtidigt fint för resten av kontoret var fortfarande på semester och jag kunde ta lugna luncher utan gigantiska köer.
 
Augusti:
 
Augusti firade vi in med Desirées födelsedagsfest i Malmö och vi dansade med balkonger tills klockan var 03 och jag och Dan fick ta en dyr taxi hem. Sedan blev det Malmöfestivalen och vi gick på massvis av konserter, bland annat Jonathan Johansson. Jag blev upphämtad med trampbåt en dag efter jobbet av Desirée, Jaana, Amanda och Louise och onsdagen på Malmöfestivalen såg jag och Regina Maskinen. Jag gick på Sydsvenskans kräftskiva och en lördag körde vi till Göteborg för att se Metallica. I slutet av augusti åt vi ännu mer kräftor hemma hos Emelie och Philip och vi hade familjemiddag hemma hos mamma och pappa.
 
September:
 
Nu är det september och sommaren är över. Vi avslutade sommaren genom att skriva på ett hyreskontrakt till vår lägenhet i Malmö och snart, snart flyttar vi. En Sydsvenskanbilaga som jag hade varit med och jobbat fram damp ner i mammas och pappas brevlåda och jag åt ännu mer kräftor, fast på jobbet den här gången. Jag sprang Midnattsloppet på en mil fast att jag var sjuk och Sam på jobbet hade fyllt 40 så vi fyllde hans bås med 200 ballonger. Lillebror åkte dessutom till Piteå igen och nu känns familjen halv, som att en pusselbit fattas ungefär.
 
Nu är det höst och vi ser fram emot ett par fina månader. Sommaren var bra, men nu ser fram emot en ännu bättre höst. Om ni vill följa mig på Instagram så heter jag Guuldfish.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0