Första fredagen på Malmöfestivalen.

I fredags började Malmöfestivalen! Jag vet att jag hajpar den väldigt mycket, men det är så härligt. Gratis underhållning i en vecka, fantastisk mat och staden är så levande och pepp. Så kul! Jag och min kollega Anna smet ner till stan på lunchen i fredags för att se hennes dansgrupp uppträda. Så duktiga!
 
Sedan cyklade jag tillbaka, jobbade färdigt för dagen och klockan 17 mötte jag upp dessa fina på festivalen igen. Dan, Jenny och Jacob.
 
Vi började med att käka. Jag beställde två fish tacos och en halloumitaco från Casual Streetfood. Omnom. Rekommenderar verkligen halloumitacosen!
 
Hej från mig mitt i maten!
 
Sedan mötte vi upp Elin, Dick, Carolina och Kristian och promenderade ner till Blå Båten där vi skulle se en trollerishow.
 
Trollerishowen varade cirka en timme och var underhållande och rolig. Kanske inte världens mest häftigaste trolleritrick, men kul!
 
Efteråt tog vi en cider och diskuterade vart vi skulle gå härnäst. Vi bestämde oss för att äta churros.
 
Så vi traskade ner mot stan igen.
 
Och hamnade sedan på Kol.
 
Där drack vi drinkar, satt på uteserveringen och pratade. Sedan gick jag och Dan hem och klockan var endast tio! Så härligt med en händelsefull utekväll som ändå slutade tidigt så man kunde peppa om för lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0