24 december: Julafton i Åhus

Och så till slut har vi inlägget om självaste julafton. I söndags åkte jag och Dan upp till min mormor i Åhus för att fira jul med min mammas släkt. Jag fick träffa mitt kusinbarn Dylan för första gången <3
 
Mormor hade findukat i middagsrummet.
 
Och i köket plockades all mat fram. Här har vi Tesse och Pia!
 
Lillebror Carl och Hary.
 
Så mycket maaaat!
 
Det rådde kaos i köket och jag höll mig på avstånd.
 
Hary hoppades mest på att någon skulle tappa en köttbulle eller två.
 
Sedan fick vi sätta oss till bords. Här har vi Simon, Sös och kusin Sanne! Juliga och fina.
 
Andreas, kusin Tesse och Dylan!
 
Klockan tre hade vi ätit upp, plockat undan och bänkade oss för att se Kalle såklart.
 
Glögg, kaffe och kakor plockades fram.
 
Titta så gullig familj jag har!
 
Och släktens två hundar såklart! Hary och Frans.
 
När klockan började närma sig fem samlades vi i finrummet för att dela ut julklappar.
 
Morbror Ola fick agera tomte och delade ut samtliga presenter.
 
Mamma!
 
Efter julklappsöppningen var det dags att äta igen. Alltså, det tog ju aldrig slut? Den här gången serverades det gröt.
 
Bästa lillebror Carl och Alice <3
 
Och så jag och Dan.
 
Resten av kvällen bebisgosade vi, umgicks och passade på att ta en julaftonspromenad. När klockan var tolv gick vi och lade oss helt utslagna efter tre intensiva julfiranden. Men så fin den har varit i år, julen. Tack fina vänner och familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0