Hudvårdsprodukterna i mitt badrumsskåp

Jag är en riktig nybörjare när det kommer till hudvård. Förr körde jag bara rengöring och dagkräm, sedan har det utökat till nattkräm och skrubb och fuktserum. Och nu har jag börjat testa en och annan mask.
 
Men jag är fortfarande snål och testar helst budgetprodukter. ACO är en stor favorit!
 
Vi delar upp produkterna i kategorierna rengöring/skrubb/mask.
 
Och fukt!
 
ACOs Clean Gel tvättar jag alltid bort mitt smink med, tycker den är snäll mot huden och får bort sminket ordentligt. Jag använder bara parfymfria produkter då jag lätt annars får utslag. Ibland lyxar jag till det med en toner efter rengöringen, även den från ACO. Från ACO använder jag produkter från den blå hudvårdsserien (normal/blandad hudtyp).
 
Den här Blackhead Eliminating-skrubben från Neutrogena köpte jag för att försöka få bort mina pormaskar. Tycker det gick sådär faktiskt, men en skön skrubb att göra 1-2 gånger i veckan.
 
Vidare till The Ordinary!
 
Min vän Sarah skulle köpa "blodmasken" (Aha 30 % + BHA 2 % Peeling Solution) från The Ordinary en dag när vi var på Emporia och den var så prisvärd att jag också slog till. Har bara testat den en gång för jag är lite feg när det kommer till syror. Men tycker att den småstack och pirrade härligt i huden. Jag får testa den fler gånger innan jag kan ge den ett ordentligt betyg.
 
Serumet och ansiktsoljan Niacinamide 10 % + Zink 1 % från The Ordinary köpte jag vid ett annat tillfälle när jag frågade butikspersonalen om hur jag förminskar mina porer. Först tyckte jag att den inte hjälpte så mycket, men jag fortsatte använda den och nu är jag inne i någon "fjäll-fas" och fjällar ganska mycket över näsan. Skrubbade mig i ansiktet härom dagen och nu är min näsa så len och fin, och porerna är faktiskt avsevärt mycket mindre. På förpackningen står det att man kan använda serumet både morgon och kväll, men jag tycker den är något klistrig så jag använder den bara på kvällen innan jag ska sova.
 
Vidare till återfuktningen! Här är det ACO som regerar bland mina produkter, haha.
 
Fast först ut är fuktserumet från Kronans Apotek. Denna tar jag varje kväll efter The Ordinarys Niacinamide och innan nattkrämen. Tar den även vissa morgnar när jag känner mig torr. Jag tycker det är ett prisvärt fuktserum på 99 kronor och hyn får en extra spänst. Det finns såklart bättre fuktserum, men ett bra budgetalternativ!
 
Dessa är mina måsten! Använder de vaaaarje dag och kväll, året runt. Såhär ser min rutin vanligtvis ut: På morgonen tvättar jag ansiktet med endast vatten/duschar och sedan tar jag antingen fuktserum först men oftast tar jag dagkrämen direkt och sminkar mig sedan. På kvällen tvättar jag av sminket, tar The Ordinarys Niacinamide, fuktserum och sedan nattkräm. Ibland skrubbar jag huden direkt efter rengöringen på kvällen men då brukar jag hoppa över Niacinamiden, det blir lite för mycket för min hy annars eftersom jag inte är van vid att skrubba/syra/m.m så mycket.
 
Ibland lyxar jag till det med ögongel! Men om jag ska vara ärlig känner jag typ ingen skillnad? Tänker att nästa gång jag köper en ögonkräm ska jag göra lite mer research innan och kanske slå till på en lite dyrare.
 
Men den här! Den är en av mina favoriter.
 
ACOs Rescue Mist tar jag ibland direkt efter jag sminkat mig, men oftast tillhör den min klockan 15-piff! Ibland känner jag mig torr i ansiktet och lite hängig klockan 15, då tar jag med den här, en borste och hårspray in på badrummet på kontoret och piffar lite haha. Den är fräsch, piggar upp och luktar dessutom väldigt gott. En skön fuktboost helt enkelt. Har den alltid i väskan. OBS, den innehåller Vitamin C och bör därför inte användas samtidigt som Niacinamide-produkter.
 
Så dessa hudvårdsprodukter hittar vi i mitt badrumsskåp! Har ni några andra budgettips som jag inte får missa? Tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååh! Älskar inlägget, även om min plånbok garanterat kommer ta skada ;)

Måste testa:
- Niacinamide 10 % + Zink 1 %
- Dagkrämen från ACO
- Nattkrämen från ACO
- ACO Rescue Mist

Svar: Kul att du gillade inlägget! Haha, ja det blir ju en slant!
Sofie Strandberg

2019-01-24 @ 07:00:01
URL: http://myfatdiary.blogg.se/
Postat av: anonym

Ja Vichys produkter. Hittar dom ofta till billigare pris. Mycket nöjd med ögonkräm och rengöring tre i en. Sedan Lumene produkter. Masken i gelé för fukt. Även vichy dagkräm för fukt. Bättre innehåll änn Acos tycker jag. Prova.

2019-01-25 @ 03:58:30

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0