Just nu-listan

 
Hur länge sov du idag?
Alldeles för länge! Jag och Dan gick och lade oss 00.30 igår och sov till 10.30 idag. TIO timmar alltså, galet. Vi var nog väldigt trötta efter första veckan tillbaka på jobbet. Tycker så mycket om att gå upp vid 09-tiden på helger, det känns lagom liksom. Kanske imorgon! Haha.
 
 
Vad har du för planer idag?
Ikväll skulle vi egentligen gått på födelsedagsfest hos min vän Micke, men både jag och Dan är så trötta och slitna så vi behövde bara ta det lugnt idag. Vi bokade istället in bio klockan 17.50 för att se Bohemian Rapsody, äntligen! Har velat se den så länge. Nu på dagen ska vi nog träna och sen ska vi till stan och titta på vigselringar till Dan. En mysig lördag!
 
 
Vad gör dig glad?
Att tänka på bröllopet (känner mig som värsta bridezilla just nu...), när Dan märker att det blir lite för mycket och påminner mig om att ta det lugnt, att terapeuten jag hade mitt första möte med igår var så bra och professionell och bokade in 10 sessioner med mig direkt.
 
 
Vad tänker du mest på just nu?
Hemuppgifterna jag fick av terapeuten, att januari känns som världens längsta månad, att det är så grått ute och att jag är så glad över att vi går mot ljusare tider. Att jag måste vattna blommorna, haha.
 
 
Hur hoppas du att dagen avslutas?
Jag och Dan har inte riktigt bestämt oss för om vi ska äta middag före eller efter bion, men jag hoppas att vi efter bion promenerar hem genom stan och känner oss lite harmoniska. Det är något visst med lördagar där man får ta det lugnt men ändå vara ute bland folk. Jag älska strosandet och kan gå i stan och fönstershoppa i evigheter utan något syfte egentligen. Jag älskar att känna mig som en del av staden, den har inga krav eller måsten, man kan bara gå runt och drömma lite. Sen får vi se, jag hoppas vi äter något gott ikväll i alla fall! Är lite sugen på tacos med portabellosvamp.
 
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0