Tokyo: Asakusa, Hibiya Park och rullbandssushi

Vi tittar vidare på Tokyobilder! Jag tror att detta var en torsdag, men är osäker. Det var i alla fall en av våra första heldagar den första veckan. Jag och Dan köpte kaffe och tog tunnelbanan till Asakusa.
 
Där skulle vi vara lite kulturella och titta på tempel etc.
 
Man kunde hyra geishadräkter och traska runt i för en billig peng. Jag gjorde inte detta, men var så många turister som gick runt och såg ut som geishor. Fint!
 
Vi kollade också på lite olika stånd för att se om man kunde köpa med sig souvenirer.
 
Fanns en massa roligt men vi köpte inget.
 
Dan tycker det är jättespännande med alla gamla tempel, jag vill mest hålla mig i stan och äta rolig mat.
 
Men fint var det!
 
Efter en stund traskade vi vidare.
 
Och köpte glass! Dan köpte med smak av matcha och jag sesam.
 
Gick förbi ett ställe som sålde Dan-ramen. Haha, hmmmm.
 
När vi kände oss klara tog vi tunnelbanan vidare till The East Gardens of the Imperial Palace. Dan älskar allt som har med parker och natur att göra. Det var gratis inträde så jag tyckte det var okej, haha.
 
Mysigt att traska runt i och speciellt kul att kika i bambuskogen.
 
Sedan började vi bege oss mot Tokyo Tower som är Tokyos eget Eiffeltorn. Medan vi försökte hitta dit gick vi igenom Hibiya Park som var en liten men väldigt mysig park. Här hade hösten kommit fram lite ytterligare och det var mycket gula och röda blad.
 
Dan menar att av alla parker vi besökte i Tokyo kommer denna som en stadig 2:a. På förstaplats kommer Shinjuku Gyoen.
 
Till slut kom vi fram till Tokyo Tower, fotograferade och traskade sedan hemåt igen.
 
Jag köpte dagens onigiri med smak av kastanj och sötpotatis och åt i hotellsängen hemma. Och så gjorde vi oss i ordning inför kvällen.
 
Hej från oss!
 
Vi tog tunnelbanan till Ginza och mot kvällens restaurang.
 
Som hette Nemuro Hanamaru och hade rullbandssushi.
 
Vi tog en kölapp och inväntade vårt nummer.
 
Och så fick vi bord!
 
Vi satt mycket och länge och plockade sushin från rullbandet. Det var så himla gott. I slutet kollade de hur många tallrikar man hade och så fick man betala därefter. Mätta och glada åkte vi tillbaka till hotellet och så var den här dagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0