Kräftskiva hos Sarah och Niclas

I lördags var vi hembjudna på kräftskiva hos Sarah och Niclas! Dagen till ära hade jag med mig en uppblåsbar kräfta som Sarah senare döpte till Kräftis.
 
De hade dukat så fint på sin uteplats och det var så varmt och härligt att sitta ute.
 
Vi började såklart med lite bubbel!
 
Sedan var det dags att äta. Potatis, bröd, sallad.
 
Och många goda ostar!
 
Man tog med sig de skaldjur man ville äta. Jag och Dan åt signalkräftor och färska räkor, muuuums.
 
Vi snapsade och sjöng visor. Sarah hade skrivit ner otroligt roliga och lite mer uppdaterade snapsvisor. Idas Facebookvisa var min favorit.
 
Carro och Johan stannade hemma denna kväll eftersom de snart, snart ska få en liten bebis och värmen var för tryckande. Men vi saknade dem <3
 
Vi avslutade kvällen med en kladdkaka med smak av passionsfrukt. Och så hängde vi på uteplatsen hela kvällen, ända tills det var dags att ta bussen hem. Vilken fin och mysig sommarkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0