Helgen med promenad, middagsgäster och en pistagekräm

Hoppas allt är bra med er! Förra helgen var vi långlediga och jag och Dan hade inte jättemycket inplanerat. På fredagskvällen gick vi en stillsam promenad i Västra Hamnen. Solnedgången var magisk som vanligt.
 
Älskar att strosa omkring här.
 
På lördagen däremot hade vi bjudit hem Regina och Frédéric på middag!
 
Jag findukade med min beiga linneduk från H&M Home samt nya mörkgula servetter därifrån.
 
Vem visste att det kunde vara så kul att duka?! Och min nya servis från Cervera passar till allt! Vita tallrikar är ett hållbart kort.
 
Så dukade vi fram lite bubbel och nötter och inväntade gästerna.
 
Vid 18 kom dem och då plockade vi fram maten. Vi hade gjort det enkelt för oss och serverade räkor med plockmat. Mmm, det fanns västerbottenostpaj, sallad, avokado, bröd, räkröra, aioli.
 
Och min favorit – vit sparris som vi hade kokt och sedan ugnsbakat med citron. Mums.
 
Vi satt och åt mycket och länge.
 
Till efterrätt hade jag köpt den här pistagekrämen på AB Småland. Den åt vi till vaniljglass med lite andra tillbehör också. Mycket god! Kommer nog spara burken och använda som dekoration, tyckte den var så fin.
 
Sedan avslutade vi kvällen med att spela Ticket to ride. Så roligt! Har inte spelat det innan, men älskar det redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0