Helgen: AW med Dotter, bokklubbshäng och födelsedagsbrunch

Nu ska vi kika hur min helg såg ut!
 
Fredag
Den började i fredags med att Dan hade AW på sitt jobb, och de hade dessutom hyrt in Dotter för en digital minikonsert! Så roligt. Den hade vi på i bakgrunden medan vi fixade kvällens middag.
 
Klockan 18 kom Carro och Johan på besök. Vi bjöd på fläskytterfilé med potatisgratäng och sås, och till efterrätt blev det glass med chokladsås och maränger. En mysig fredagkväll!
 
Lördag
På lördagen träffade jag Sandra på Atrium i Slottsstaden klockan 12 för att luncha och prata om den senaste boken vi har läst.
 
Jag och Sandra har startat en bokklubb! Vi läser en bok och sen ses vi och diskuterar den. Nu läste vi Klubben av Matilda Voss Gustavsson som vi båda tyckte var mycket bra. Till lunch blev det avokadomacka med pocherat ägg och en färskpressad juice. Vilken start på dagen!
 
Vid 14 var jag hemma och då bestämde jag och Dan att vi skulle ta bilen och köra en runda. Men vart? undrade jag. Alnarp! svarade Dan.
 
Sagt och gjort, utanför Malmö ligger ett universitet som heter SLU Alnarp. Där har de en fantastisk park som jag och Dan aldrig besökt tidigare. Och vi som känner Dan vet att han måste besöka alla fina parker.
 
Så där traskade vi runt ett tag.
 
Jag skulle fotografera detta fina, men Dan gick in i min bild hela tiden. Otroligt störigt.
 
Magnolia <333 Sedan körde vi hem, åt middag och tittade på fredagens Bäst i test. Resten av lördagen var väldigt lugn.
 
Söndag
Söndagen började med att jag och Dan gick en morgonpromenad. Det var så varmt och fint, och vindstilla vid havet.
 
Sedan gjorde vi oss i ordning för att åka hem till mina föräldrar och fira deras födelsedagar.
 
Jag hade på mig ett gammalt set från MQ och en kavaj från Mango.
 
Hemma hos mamma och pappa blev vi bjudna på bubbel och födelsedagsbrunch. Sedan spelade vi lite spel och sjöng för födelsedagsbarnen.
 
Väl hemma gick jag och Dan en kvällspromenad. Titta så fint det är här i Västra Hamnen nu! Som jag har saknat våren.
 
Och det var min helg! Fin och väldigt blandad, som de bästa helger är ☀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0