Skärtorsdag och påskmiddag

Oj vad den här veckan springer förbi. Det är redan torsdag, och nu ska vi skruva tillbaka klockan till förra veckans skärtorsdag!
 
Jag checkade ut lite tidigare från jobbet och gjorde mig i ordning inför kvällen. Vid 17.30 skulle vi få gäster på påskmiddag!
 
Klänningen är gammal och kommer från CUBUS.
 
Kände mig påskig, vårig och fin.
 
Bordet dukade jag med en beige linneduk och våra Harmony-tallrikar från Cervera.
 
Loppisfyndade glas, färgglada ljus och påskservetter. När det är påsk är det kul med extra färgglatt!
 
Välkomna!
 
Klockan 17.30 ringde det på dörren och Sarah, Niclas, Carro och Johan anlände. Vi serverade påskmiddag som bestod av lax i ugn med sparris och citron, romsås, ägg och räkor, sill och hemgjord potatissallad.
 
När vi ätit upp var det dags att spela lite spel. Ticket to ride Tokyo som jag fick i födelsedagspresent av Carl och Alice! Så roligt, men också lite svårt. Men det är ju så när spelen är lite nya.
 
Till efterrätt bjöd Sarah och Niclas på en citronkladdkaka med jordgubbar och vaniljglass till. MUMS, mycket fräsch och god.
 
Sen var skärtorsdagen slut, men påskledigheten hade bara börjat. Mer om den i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0