En lördag med två kalas

I lördags gjorde jag och Dan oss kalasfina. Vi skulle nämligen på inte bara ett utan två kalas! Jag hade en klänning från Lindex på mig.
 
Kalas nummer 1 var hemma hos Carro och Johan i Bjärred. Deras son Oscar fyllde 1 år och det skulle såklart storfiras! Det var fint väder och maten dukades fram ute. Så härligt med sommarkalas.
 
Carro och Johan hade pyntat med gulliga ballonger.
 
Och en gullig vimpel med lite bilder på Oscar.
 
De hade satt upp ett tält i trädgården och vi kunde hänga ute hela eftermiddagen.
 
Så blev det dags att öppna presenter.
 
Titta vilken gullig 1-åring!
 
Och här har vi ett annat gulligt litet gäng. Niclas, Dan, Sarah och bebis-Sixten <3
 
Jag fastnade minsann också på bild.
 
Efter maten var det dags för tårta. Carro hade bakat sååå fina tårtor!
 
Mycket goda var de också.
 
Oscar fick en egen liten tårta. Blåbären var det bästa såklart.
 
Carro och Oscar! Två favoritpersoner.
 
Sen sjöng vi för födelsedagsbarnet som blev lagom konfunderad över att vi alla stod i en ring och gjorde konstiga läten, haha. Därefter var det dags för mig och Dan att köra in till Malmö igen för att gå på kalas nummer 2.
 
Det var hemma hos min syster som fyllde 33 år. Hela familjen var samlad och vi förevigade dagen med en polaroidbild.
 
Jag fick alkoholfri öl och så pratade vi om höststarten. Klockan 20.30 var jag och Dan hemma igen. En finfin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0