Helgen: Fredagspizza, nya löparskor och söndagsfika

Snart är det helg igen, men först ska vi kika på vad jag gjorde förra helgen.
 
Fredag
Vaknade upp i fredags och gjorde mig i ordning. Hade en ny jeansskjorta som jag köpte på KappAhls 70%-rea! 125 pix kostade den, tack tack.
 
Blev en canadian tuxedo dagen till ära (= när man klär sig i jeans från topp till tå).
 
Drack morgonkaffe.
 
Jobbade och hängde med Nima som ville vara nära. Så fort Dan lämnar lägenheten vill hon hänga med mig. Jag är ett tydligt andrahandsval, men älskar henne ändå.
 
När vi hade jobbat klart för dagen och gått en eftermiddagspromenad i Västra Hamnen var det dags för fredagspizza.
 
Jag beställde en pizza med chèvre. päron, valnötter, honung och ruccola. ÄLSKAR den. Sen tittade vi på Talang och somnade tidigt.
 
Lördag
På lördagen hade jag och Dan först ett par ärenden att göra, och sedan gick vi en lång vinterpromenad.
 
Och jag som beställt nya löparskor fick äntligen hem dem!
 
Det blev ett par Brooks den här gången, jag som är ett inbitet Asics-fan. Hoppas på många och långa löpturer i dessa <3 På kvällen åt jag och Dan sushi och tittade på TV-serier.
 
Söndag
Så blev det söndag! Jag gjorde mig i ordning i min reablus från MQ.
 
Och mötte upp Desirée för att äta lunch på Saluhallen.
 
Desirée beställde en macka från St Jakobs Stenugnsbageri, och jag en poké bowl från PåRis.
 
Därefter gick vi en promenad tillsammans och pratade om livet. Det var alldeles för längesedan vi sågs nu, så det var så fint att få umgås.
 
Vid 14-tiden åkte jag och Dan till Bunkeflo för att fika med Sarah, Niclas, Carro och Johan. Sarah och Niclas hade bakat både äppelpaj och kolasnittar, mums!
 
Och det var vår helg. Lugn, fin och samtidigt social. Precis som jag vill ha det.

Kommentarer
Postat av: M

Så mysigt med lite umgänge! 😘

2021-02-05 @ 10:14:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0