Helgen: Trerätters middag och långpromenader

Fredag
I fredags efter att jag och Dan checkade ut från jobbet dukade vi fram lite bubbel och snacks.
 
Chips, ost, melon och valnötter. Hade allt hemma förutom chipsen faktiskt! Kvällen spenderades i soffan tittandes på Talang och Bachelor. Ungefär som den brukar göra.
 
Lördag
Men på lördagen däremot hade vi planer! Vi skulle fira Alla hjärtans dag en dag för tidigt hos Carro och Johan.
 
Jag hade en reaklänning från MQ på mig dagen till ära.
 
Vi anlände hos Carro och Johan vid 16-tiden och började med lite chark.
 
Vi skulle äta en trerätters middag och konceptet var följande: Jag och Dan gjorde förrätt, Carro och Johan varmrätt och Sarah och Niclas efterrätt. Så kul!
 
Till förrätt bjöd jag och Dan på hummersoppa med stekt surdegsbröd till. Jag var mycket nöjd med soppan om jag får säga det själv! Hemligheten är vispgrädde. Hemligheten är alltid vispgrädde.
 
Till varmrätt gjorde Carro och Johan laxsida med kokt potatis och romsås. MUMS!
 
Och till efterrätt dukade Sarah och Niclas fram marängsviss med HEMBAKADE maränger och hemgjord kolasås, frukt och bär. Men alltså ni hör ju. Vi var inte hungriga efter den här middagen om jag säger så.
 
Sedan sa vi god natt till Oscar <3
 
Och spelade Ticket to ride innan det var dags att köra hem.
 
Söndag
På söndagen gick jag och Dan en långpromenad i Västra Hamnen.
 
Och sedan hängde jag på gymmet en sväng. Det var inte jättesvårt att hålla avstånd, skönt!
 
Efter den här helgen var jag helt full med energi. Så mysig och härlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0