Bada, TSH-prover och bakning

Saker jag gjort på sistone:
 
Baaadat. Oh vad skönt vattnet är nu, säkert runt 22-23 grader!
 
Bebis växer. Han är just nu lika stor som en majskolv <3 Hittade den här jumpsuiten i min garderob och blev så glad över att den fortfarande passar. Har levt i den på sistone haha.
 
Har fikat med Carro och Oscar på Emporia! Jag åt caramelcheesecake, Carro kladdkaka och Oscar fick smoothie <3
 
Jag och Dan har gått promenader i Västra Hamnen. Favoritutsikten!
 
Vår bröllopsdag började med att jag åkte till vårdcentralen för att ta nya TSH-prover. Det är något jag gör en gång i månaden för att kolla så att sköldkörteln håller sig i schack och medicinen funkar. Det är extra viktigt nu under graviditeten, men som man inte behöver kolla lika ofta sen när bebis är ute.
 
Ett blodprov, en dusch och lite smink senare var jag redo för att fira bröllopsdag på Örenäs slott. Men mer om det i ett eget inlägg!
 
Har annars ätit nektariner på balkongen.
 
Och bestämde mig för att baka en dag. Ville vara jättehuslig och tänkte guuud vad mysigt att göra hallongrottor fast använda min hemgjorda rabarbermarmelad istället för hallonsylt. Resultatet?
 
Voila! Hmmm, såhär brukar inte hallongrottor se ut? Alltså jag är så himla dålig på att baka. Tur att man kan köpa färdiga kakor och tårtor heh. Aja, de blev rätt goda om än väldigt platta.
 
Och det var lite vad jag hittat på de senaste semesterdagarna.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men hur snygg är du egentligen och hur många snygga klänningar kan man ha? 😍👌

Svar: Haha men oh, tack!! <3
Sofie Strandberg

2021-07-30 @ 11:13:53
Postat av: Anonym

https://mykitchenstories.se/hallongrottor/ följ hennes video så kommer du alltid lyckas med dina syltkakor framöver 😘

2021-07-30 @ 14:30:10
Postat av: klara

haha det där händer väldigt ofta mig när jag bakar glutenfritt trots att jag följer receptet 🤣

2021-07-31 @ 06:35:12
Postat av: Anonym

Du är så fantastiskt vacker Sofie! Du strålar verkligen :)

Svar: Oh men tack!! <3
Sofie Strandberg

2021-07-31 @ 14:04:35

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0